پروژه تاپی، پروژه های فایبر نوری، خط آهن تورغندی و سب استیشن نورالجهاد با حضور مقامات بلند پایه طالبان و ترکمنستان در هرات کلید خورد.

همزمان با افتتاح پروژه تاپی، پروژه های فایبر نوری، خط آهن تورغندی و سب استیشن نورالجهاد امروز رسما با حضور ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرا، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرا، مولوی امیر خان متقی وزیر خارجه، وزرای معادن، مخابرات، والی هرات، برخی از روسای ادارات دولتی و مقامات بلند پایه حکومت ترکمنستان در هرات کلید خورد.

مولوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت با آغاز کار عملی این پروژه هزاران تن مشغول کار می‌شوند و علاوه بر این میلیون ها نفر دالر به عنوان حق ترانزیت عاید افغانستان می‌گردد و در کنار این پایپ لاین گاز، خط آهن و کیبل فایبر نوری نیز در نظر گرفته شده است که با تکمیل آن انترنت نیز در کشور ارزان خواهد شد.

با این حال همایون افغان سخنگوی  وزارت معادن و پترولیم طالبان گفت کار تکمیل خط لوله در هرات در حدود سه سال زمان می گیرد که هزینه آن که در حدود ۶۰۰ میلیون دالر از سوی ترکمنستان پرداخته می شود.

در همین حال مصباح الدین مستعین سخنگوی وزارت زراعت نیز می گوید که  راه مسیر تاپی کاملا سروی شده و مشکل در کار آن در داخل کشور وجود ندارد.

مولوی مستعین می گوید مردم با تمام وجود از این پروژه حمایت نمودند و می خواهند هرچه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

گفتنی است که برق سب استیشن نور الجهاد هرات نیز که در کنار چهار پروژه بزرگ امروز افتتاح شد.

رئیس عمومی اجراییوی ریاست برشنای افغانستان گفت با افتتاح این سب استشن برق هرات از ۱۱۰ ولت به ۲۲۰ ولت افزایش یافته که با این برق مشکلات برق مردم و شهرک صنعتی هرات رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.