مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت ظرف سه سال اخیر هشت همت (۸۰ هزار میلیارد ریال) برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گاز این استان هزینه شده است.

سید سعید سید متین اظهار کرد: پروژه ملی و مهم خط انتقال دوم گاز به اردبیل موسوم به چلوند - اردبیل از مبدا گیلان اجرا می‌شود و در چهار فاز اصلی تعریف شده است.

او افزود: فاز دوم آن تکمیل شده و دستور اجرای فاز چهارم به امتداد ۲۵ کیلومتر به تازگی ابلاغ شده است و فاز چهارم خط انتقال گاز به استان، در راستای تامین گاز پایدار و گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای مغان با لوله سایز ۱۶ اینچ اجرا خواهد شد و مقدمات پیمان‌سپاری و انتخاب پیمانکار در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ادامه داد: فاز اول خط انتقال گاز به اردبیل از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا گرمی به طول ۷۸ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم نیز از حد فاصل پارس‌آباد تا شهرک گلخانه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی در حال اجراست.

سیدمتین اضافه کرد: افزایش روزافزون مصرف و احداث یکی از بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور در شمال استان اردبیل، ضرورت احداث خط انتقال دوم به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم را ایجاب کرده بود و اجرای این طرح سبب پایداری گاز طبیعی و توسعه کشاورزی و صنعتی خواهد شد.

او گفت: خط انتقال گاز چلوند – اردبیل هم‌اکنون با پیشرفت بالغ بر ۷۰ درصد در حال اجراست و در صورت اتمام و بهره‌برداری گاز ورودی استان از ۱۲ به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه و عمران، بدون گاز معنی ندارد و اردبیل از نظر گازرسانی به استان سبز تبدیل شده است، بر رعایت الگوی مصرف بهینه گاز از سوی مشترکان تاکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.