احداث دریواسیون پل‌های محور کریدوری شهربابک به سیرجان در حوزه شمال استان کرمان به طول ۶۰ کیلومتر مجموع رفت و برگشت در دست اقدام است.

محسن کاظمی‌ گفت: انجام عملیات احداث دریواسیون پل‌های محور ترانزیتی شهربابک به سیرجان به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب به طول ۶۰ کیلومتر در دست اقدام است.

 وی با اشاره به این مطلب که عملیات احداث دریواسیون برای ۲۰۰ دستگاه پل در نظر گرفته شده است، افزود: عملیات اجرایی این طرح، از اوایل شهریور ماه امسال آغاز شد و تا قبل از فصل بارندگی‌ها به اتمام می‌رسد.   

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان احداث دریواسیون راه‌ها را حائز اهمیت بسیار دانست و بیان داشت: این اقدام باعث هدایت صحیح آب‌های سطحی به زیر پل‌ها شده و از تخریب پایه پل ها، شانه جاده‌ها و حتی سطح محور جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: محور شهربابک به سیرجان، قسمتی از کریدور اصلی کشور در مسیر تردد حمل بار و مسافر از نیمه شمالی کشور به سمت بندر عباس در حوزه استحفاظی استان کرمان است که پرتردد‌ترین محور سنگی رو نیز محسوب می‌شود.  

نفوذ آب به لایه‌های زیر سازی راه، موجب تخریب راه می‌شود، بنابراین  همواره در نگهداری راه  تلاش می‌شود تا آب را از شاسی راه دور کنند که بدین منظور محقق شدن این هدف با اجرای خاکریز حداقل به ارتفاع ۱.۵تا ۲ متر که معمولا در بالا دست پل‌ها و آبرو‌های راه صورت می‌گیرد، آب‌های سطحی را از جاده دور می‌کنند  که به این خاکریز‌ها دریواسیون  می‌گویند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار