مدیر آموزشی گروه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ایلام با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان عراقی تحصیل در این دانشگاه، گفت: در سال تحصیلی جدید زمینه حضور و پذیرش ۳۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام فراهم شده است.

یسرا شادمان در حاشیه برگزاری آزمون پذیرش دانشجویان خارجی متقاضی پذیرش در دانشگاه ایلام، اظهار کرد: دانشگاه ایلام در سال تحصیلی جدید پذیرای دانشجویانی از کشور عراق خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه ایلام در چند سال اخیر با سیر صعودی همراه بوده است، گفت: هدف دانشگاه ایلام از پذیرش دانشجویان عراقی، دیپلماسی علمی است چرا که این دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی و حضور در کشور خودشان، می‌توانند ارتباط علمی خود را همچنان با دانشگاه ایلام داشته باشد.

مدیر آموزشی گروه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ایلام ابراز کرد: حضور دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه، دستاورد‌های بسیار خوبی را برای دانشگاه، مجموعه دانشگاهی و کشور در راستای ارتقای جایگاه علمی و رتبه‌بندی بین‌المللی خواهد داشت.

شادمان با بیان اینکه در ترم گذشته (دوم) سال تحصیلی حدود ۳۵۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام پذیرش شدند، افزود: در ترم مهرماه سال تحصیلی قبل نیز ۳۰۰ نفر از دانشجویان عراقی در این دانشگاه پذیرش شدند.

وی افزود: تعداد متقاضیان عراقی تحصیل در دانشگاه ایلام چندین برابر تعداد دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه است و بر این اساس معیار‌های برای جذب و پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید تدوین شده که کسب حد نصاب لازم در آزمون امروز یکی از این معیار‌ها است.

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.