در گزارش یک رسانه انگلیسی مطرح شد که ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست، عمدا به کودکان شلیک می‌کنند.

«مراندا کلیلند» نویسنده و تحلیلگر پایگاه خبری-تحلیلی «میدل‌ایست‌آی» در گزارشی به کشتار عمدی کودکان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی از زمان جنگ آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اشاره کرده و نوشت نسل‌کشی این رژیم در غزه مبنای استفاده از همان تاکتیک‌های نظامی در کرانه باختری اشغالی قرار گرفته است.

کلیلند در این گزارش آورده است: «نظامیان صهیونیست، اواخر ماه میلادی گذشته، بزرگ‌ترین حمله زمینی خود طی چند دهه گذشته در کرانه باختری را انجام داده و اردوگاه‌های آوارگان را هدف قرار دادند. آنها هر روز به محله‌های فلسطینی یورش می‌بردند.»

هم در غزه و هم در کرانه باختری اشغالی، کودکان فلسطینی متحمل قساوت‌های رژیم صهیونیستی می‌شوند.

شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به کودکان در کرانه باختری اشغالی

در ادامه این مطلب آمده است: طبق یک گزارش جدید سازمان بین‌المللی دفاع از کودکان، ۲۰ درصد تمامی کودکان کشته‌شده فلسطینی در کرانه باختری از سال ‎ ۲۰۰۰توسط نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان، از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ کشته شده‌اند.

در این گزارش، مستندات و تحلیل ۱۴۱ مورد از کشتار کودکان فلسطینی در بازه ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ژوئیه ۲۰۲۴ ارائه شده است.

مراسم تشییع پیکر نوجوان ۱۳‌ساله فلسطینی که در کرانه باختری به شهادت رسید، ۹ ژوئیه ۲۰۲۴

مراسم تشییع پیکر نوجوان ۱۳‌ساله فلسطینی که در کرانه باختری به شهادت رسید، ۹ ژوئیه ۲۰۲۴

کلیلند که در بررسی این موارد کشتار کودکان و تالیف این گزارش نقش داشته است، گفت هنگام تحقیقات کلی، مشخص شد که نظامیان صهیونیست با رفتاری بی‌رحمانه و تحقیرکننده، کودکان فلسطینی را عمدا، هدف قرار می‌دهند.

این تحلیلگر افزود: «نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست از ۷ اکتبر، به ۱۱۶ کودک فلسطینی در کرانه باختری با تیر‌های جنگی شلیک کرده و آنها را کشته‌اند. ۹۰ درصد از آنها از ناحیه سر، نیم‌تنه یا چندین نقطه در بدنشان مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده قصد آنها برای کشتار است.»

ممانعت ارتش صهیونیستی از ارائه کمک‌های پزشکی

در این گزارش آمده است: «درصدی از کودکان فلسطینی هم در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در مناطق غیرنظامی پرجمعیت کشته شده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار پس از انتفاضه دوم در سال‌های اول پس از ۲۰۰۰، در طی تابستان اقدام به حملات هوایی علیه کرانه باختری کرد.»

برخی از کودکان به طور مستقیم با موشک‌های شلیک‌شده توسط پهپاد‌ها یا دیگر تسلیحات، هدف گرفته شده بودند، در حالی که بقیه آنها، صرفا ناظر بوده‌اند.

«لیلا غانم» فرماندار شهر رام‌الله پیکر کودک ۲‌ساله فلسطینی را حمل می‌کند که در کرانه باختری به شهادت رسیده، ۵ ژوئن ۲۰۲۳

«لیلا غانم» فرماندار شهر رام‌الله پیکر کودک ۲‌ساله فلسطینی را حمل می‌کند که در کرانه باختری به شهادت رسیده، ۵ ژوئن ۲۰۲۳

در این گزارش همچنین اشاره شده است که هنگام کشته شدن ۲ برادر نوجوان فلسطینی در ۲۸ اوت در اردوگاه آوارگان «الفورا» طی یک حمله پهپادی، پدر و برادر بزرگ‌تر آنها نیز مجروح شده بودند که نظامیان صهیونیست راه آمبولانس‌ها و بهیاران فلسطینی را برای کمک به آنها سد کردند.

کلیلند همچنین نوشت: «جلوگیری از کمک‌های پزشکی یکی از رویه‌های عامدانه ارتش اسرائیل است. در ۴۳ درصد از این موارد که در گزارش سازمان دفاع از حقوق کودکان به آن پرداخته شده، نیرو‌های اسرائیلی، عمدا، راه آمبولانس‌ها، بهیاران و غیرنظامیان را برای کمک‌رسانی به کودکان مجروح فلسطینی بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی سد کرده یا تهدید کرده‌اند که با تیر‌های جنگی شلیک می‌کنند. هر بار، نظامیان صهیونیستی تا زمان مطمئن شدن از خون‌ریزی کودک فلسطینی مجروح تا جایی که منجر به مرگ او شود، از کمک‌های پزشکی ممانعت می‌کنند.»

نگارنده در بخش پایانی این گزارش با اشاره به این که هیچکس تاکنون مانع این قساوت‌های ارتش رژیم صهیونیستی نشده است، نوشت: «ما از جامعه بین‌المللی انتظار داریم فورا از جمله از طریق اقداماتی مانند تحریم تسلیحاتی اقدام کرده و از کودکان فلسطینی حفاظت کند. این برهه نیازمند شجاعت اخلاقی و تعهد به انجام دادن ضروریات است، نه آنچه تصور می‌شود که امکان‌پذیر است. تا زمانی که جهان با بی‌اعتنایی نظاره‌گر است، جان کودکان فلسطینی در خطر خواهد بود.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار