سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، ضمن انتقاد از تغییر کاربری و فروش چاه‌های کشاورزی به بخش صنعت، خواستار ورود مسئولان استان به این موضوع شد.

محمد سعید کاشفی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: چاه‌های کشاورزی سطح شهر یزد به نوعی حقابه‌ی این شهر محسوب شده و تغییر کاربری آن پیامد‌های جبران ناپذیری برای باغات و فضای سبز شهر یزد در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی پایدار جهت حفظ و توسعه فضای سبز شهر یزد گفت: یکی از راه‌های جبران کمبود منابع آبی مورد نیاز، تملک چاه‌های کشاورزی توسط شهرداری یزد می‌باشد که این موضوع می‌تواند هم در حمایت از باغات و هم در زمینه حفظ فضای سبز، کمک حال سازمان سیما و منظر و فضای سبز باشد ولی متأسفانه مالکان چاه‌های کشاورزی تمایل دارند با قیمت بالاتر این چاه‌ها را به متقاضیان بخش صنعت واگذار کنند.

 سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: طی سال‌های اخیر، سازمان با به کارگیری روش‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای، بارانی و زیرسطحی گام‌های مؤثری در خصوص صرفه جویی در منابع آبی برداشته ولی این صرفه جویی کفاف نیاز‌های آبی درختان را نمی‌دهد و می‌بایست به دنبال منابع آبی جایگزین باشیم.

کاشفی در ادامه افزود: طی سال‌های اخیر و با حذف تعدادی از انشعابات آب شهری از آبیاری فضای سبز سازمان، به عنوان یکی از منابع مهم آبیاری فضای سبز از دسترس خارج که این موضوع وضعیت آبیاری را حادتر کرد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد اضافه کرد: با تغییرات شرایط جوی طی سال‌های اخیر و گرمی فوق العاده هوا در فصل تابستان و نیاز آبی بیشتر درختان، منابع آبی موجود شهرداری یزد حتی کفاف فضای سبز موجود را نمی‌دهد و این موضوع پیامد‌هایی را برای فضای سبز شهر یزد در پی داشته و خواهد داشت و با ادامه این محدودیت‌ها توسعه فضای سبز امکانپذیر نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار