مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: اتوبوس‌های این سازمان استاندارد یورو ۴ دارند و نقشی در آلودگی هوا ندارند.

علی نیک در نشست خبری سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات سازمان اتوبوسرانی برای حفاظت از محیط زیست و هوای پاک گفت: همه خودرو‌های سازمان به صورت مرتب سرویس می‌شوند، دارای معاینه فنی معتبر هستند و به هیچ یک از خودرو‌های ناوگان سازمان اتوبوسرانی بدون معاینه فنی و پایش میزان آلایندگی، اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

نیک میانگین عمر مفید اتوبوس‌های سازمان را کمتر از ۴ و نیم سال دانست افزود: بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های سازمان دارای استاندارد یورو ۴ اند که بدون اگزوز و با فیلتر dpf فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۵ اتوبوس در شهر فعال بوده و به نسبت جمعیت شهر قم ۱۸ درصد از ناوگان اتوبوسرانی قم تامین شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم یادآور شد: در راستای خدمت رسانی و تکریم خانواده ایثارگران رمپ ویژه ولیچر در ۹۰ درصد اتوبوس‌های شهری طراحی شده است.

نیک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای بازسازی اتوبوس‌های شهری گفت: در سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس با توان داخلی سازمان بازسازی و به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اضافه شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تمام اتوبوس‌ها از ۰ تا ۱۰۰ بازسازی میشود، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بازسازی ۲۵ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

نیک از افزایش ناوگان انوبوسرانی امسال خبرداد و گفت: برای اضافه کردن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی، مناقصه خرید را شروع کرده‌ایم، تا بتوانیم خدمات بهتری را به همشهریان عزیزمان ارائه دهیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم همچنین از پیگیری برای افزایش ۴۹ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد وزارت کشور با سازمان صمت در خصوص افزایش و خرید ناوگان اتوبوس، شهرداری قم ۲۵ درصد سهم خود را پرداخت کرده و، اما همچنان ۴۹ دستگاه از این تعداد تحویل شهرداری قم نشده که ما در حال پیگیر آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار