مدیر عامل توانیر گفت: قطعی برق، هم ناشی از کمبود تولید برق و هم ناشی از حوادثی است که رخ می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با علت قطعی برق اعلام کرد: یکی از موارد، بحث حوادث ناشی از تجهیزات است که همیشه رخ می‌دهد و در تابستان به سبب پربار بودن تجهیزات، درصورتی که آنها از مدار خارج شوند، تجهیزات ذخیره ما کفایت لازم برای تامین برق را ندارند.

او افزود: بنابراین قطعی برق، هم ناشی از کمبود تولید برق و هم ناشی از حوادثی است که رخ می‌دهد که حوادث را همکاران ما سعی می‌کنند در حداقل زمان برطرف کنند.

مدیرعامل توانیر گفت: ۲۳۰ هزار دستگاه ماینر را از سال ۹۹ کشف کرده‌ایم و تحویل مقامات قضایی داده‌ایم که خوشبختانه امحای آنها در دستور کار قرار دارد؛ امسال هم حدود ۴ هزار دستگاه ماینر تاکنون کشف شده است.

مدیرعامل توانیر گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق در سال جاری نداریم و تعرفه‌ها مانند سال گذشته است.

او در پاسخ به این پرسش که چند درصد شبکه برق دچار فرسودگی است و برای رفع آن و افزایش راندمان چه اقداماتی در پیش گرفته شده است، گفت: ۳۰ درصد شبکه برق دچار فرسودگی است که نیازمند ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

او در خصوص آخرین وضعیت سنکرون با شبکه برق ترکیه، اظهار کرد: شبکه دو کشور از طریق پست بک‌توبک سنکرون شده و مبادلات در حال پیگیری است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای سال آینده محقق می‌شود. باتوجه به اینکه مبادلات با ترکیه از طریق بازار برق و بخش خصوصی است، مذاکرات طولانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار