مدیرکل هواشناسی سمنان گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق، افزایش نسبی غبار و آلاینده‌های جوی در نیمه غربی و نواحی صنعتی و وزش باد شدید از جمله پیش‌بینی‌ها برای آخر هفته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان  با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک در برخی نقاط این استان، گفت: طبق پیش بینی‌ها دمای هوا تا پایان هفته در این دیار تغییر محسوسی نخواهد داشت.

ایرج مصطفوی ادامه داد: محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

وی اضافه کرد: هوای صاف تا کمی ابری در برخی ساعت‌ها غبارآلود همراه با وزش باد شدید برای هوای شهر سمنان در آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای روز گذشته شهر سمنان را ۲۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد عنوان و خاطرنشان کرد: روزهای بعد تا اوایل هفته آینده دمای هوا تغییر محسوسی نخواهد داشت.

به گفته وی، ایوانکی از توابع شهرستان گرمسار با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین و رضوان از توابع شهرستان میامی با دمای هفت درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته بود.

مصطفوی اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی از آغاز سال زراعی (پاییز ۱۴۰۲) تا کنون در استان سمنان مربوط به حسین آباد کالپوش و رضوان در شهرستان میامی به ترتیب به میزان یکهزار میلیمتر و ۶۶۰ ملیمتر و کمترین میزان بارش مربوط به سمنان به میزان ۸۵ میلیمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.