مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۸ شرکت تعاونی در این استان فعال است، گفت: ۴۷۲ شرکت تعاونی عمدتا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی با حضور زنان در این استان تشکیل شده است.

نورالدین الیاسی با تبریک هفته تعاون به همه تلاشگران بخش تعاون در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی، گردشگری، تولید، توزیع، مصرف و همه فعالان بخش تعاون، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۷۰ و شکل گیری بخش تعاون در ایلام تا کنون تعداد سه هزار و ۴۸۶ تعاونی در این استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد در حال حاضر، ۲ هزار و ۲۰۸ تعاونی فعال و در حال بهره برداری بود و بقیه نیز نیمه فعال و راکد هستند، ابراز کرد: بر این اساس ۶۳ درصد شرکت‌های تعاونی ثبت شده در استان ایلام فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ۱۲ اتحادیه شرکت‌های تعاونی فعال است، ابراز کرد: این اتحادیه‌ها از مجموعه تعاونی‌های فعال استان در هر زمینه کاری و از صنوف مختلف تشکیل شده و به توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف استان کمک می‌کنند.

الیاسی تصریح کرد: بخش کشاورزی با ۳۳ درصد و تعداد یک هزار و ۱۲۱ تعاونی، بخش خدمات با ۲۷ درصد و بخش صنعت با ۱۹ درصد بیشترین میزان فراوانی شرکت‌های تعاونی را در استان ایلام به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به فعالیت و حضور زنان در بخش تعاونی، ابراز کرد: ۴۷۲ شرکت تعاونی عمدتا در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی با حضور زنان در این استان تشکیل شده است که از این تعداد، ۳۹۲ تعاونی فعال و ۸۰ تعاونی نیمه فعال، راکد و غیرفعال هستند.

برچسب ها: تعاونی ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.