مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای اجرای پروژه شبکه فیبر نوری تاکنون ۱۶۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهرستان های سنندج و سقز اجرا شده است.

آرام حیدری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ۱۱۴ کیلومتر فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها در سنندج و ۵۴ کیلومتر در سقز اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان  افزود: در سنندج ۱۱۴ کیلومتر حفاری و ۱۸۲ کیلومتر داکت گذاری و در شهرستان سقز نیز ۵۴ کیلومتر حفاری، ۸۵ کیلومتر داکت گذاری و ۳۲ کیلومتر شوت فیبر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال جاری پروژه فیبرنوری به اتمام برسد، افزود: مرحله بعدی اجرای این پروژه در شهرستان‌های مریوان و کامیاران اجرا خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: با شهرداری این دو شهر در حال رایزنی هستیم که زیر ساخت شهری از جمله آب، برق، گاز شناسایی شود تا در انجام عملیات حفاری آسیبی به زیر ساخت‌ها شهر وارد نشود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان افزود: با شهرداری نیز توافق شده است که بعد اتمام پروژه فیبرنوری بتن ریزی و آسفالت ریل‌های حفاری شده در سطح شهر توسط این نهاد انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.