ابوترابی گفت: اگر حدود ۷ میلیون نفر اتباع مجاز و غیر مجاز داشته باشیم، جمعیت اتباع خارجی در ایران بیش از ۷۲ کشور دنیاست.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با حضور در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه ۷ میلیون نفر اتباع خارجی در ایران حضور دارند، گفت: متاسفانه آمار متفاوت است، اما حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ نفر اتباع مجاز سرشماری شده است که به نظر می‌رسد تقریباً ۶۰ درصد اتباع غیرمجاز باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعداد اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر باشد.

ابوترابی عنوان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم اگر حدود ۷ میلیون نفر اتباع مجاز و غیر مجاز داشته باشیم، تعداد این اتباع خارجی در ایران بیش از جمعیت ۷۲ کشور دنیاست.

وی با ارائه آمار عجیبی از یارانه اتباع خارجی گفت: در حال حاضر حداقل ۷ میلیارد دلار یارانه به اتباع خارجی و مهاجر پرداخت می‌شود و آنها سالانه ۷ میلیارد دلار از ایران خارج می‌کنند. در واقع ۲۱ میلیارد دلار در سال یارانه پنهان اتباع خارجی است از کشور خارج می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در حقیقت پیش‌بینی می‌شود که اتباع خارجی حدود ۷ میلیارد دلار از یارانه پنهان استفاده می‌کنند و حدود ۷ میلیارد دلار دیگر نیز با ایرانیان در سایر کشور‌ها به سرمایه‌گذاری مستقیم مسکن و یا غیر مستقیم می‌پردازند.

ابوترابی با اشاره به تسریع روند ساماندهی اتباع راجع به مهاجرین غیر قانونی، گفت: در حال حاضر ۳۷ شغل در ایران وجود دارد که مبتنی بر اتباع خارجی است که اگر آنها نباشد قطعا این مشاغل همچون گاوداری، مرغداری و ... را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بحث اتباع خارجی هم مزایا و هم معایب دارد و می‌تواند فرصت و یا به تهدید تبدیل شود و این بستگی دارد که ما از این موضوع به چه نحوی استفاده کنیم، افزود: در سامانه تعیین مشاغل اتباع خارجی، تنها آن دسته از اتباع که به حضور و کار آنها در واحد‌های تولیدی و خدماتی نیاز باشد ساماندهی می‌شوند، به طوری که کارفرما در مهلت ۲۰ روزه می‌تواند درخواست خود را بارگذاری کند. البته اولویت با ایرانیان است و درغیر این صورت، اتباع خارجی جایگزین کارگر ایرانی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
خودتون بی حساب و کتاب راه دادین.
آخرین اخبار