مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: ۳۱۵ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در استان وجود دارد که برای جبران این کمبود لازم است ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شود.

احمدرضا اجتهادی گفت: انباشت مشکلات و بلکه معضلات مربوط به ۲ دهه گذشته در عرصه فضا‌های آموزشی قم سبب شده تا این استان هم اینک از نظر سرانه فضا‌های آموزشی در رتبه بیست‌وهفتم و از نظر تراکم دانش‌آموزی بعد از تهران و البرز، در رتبه سوم در بین استان‌های کشور قرار گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: در حالی که سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور، ۸.۳ دهم مترمربع برای هر دانش‌آموز تعریف شده‌است؛ اما میانگین و متوسط این سرانه در کل کشور، عدد ۵.۲ مترمربع را نشان می‌دهد و البته این عدد در استان قم، ۴.۲ مترمربع است.

او ادامه داد: به بیان دیگر در حالی که حدود ۳۱۵ هزار دانش‌آموز در قم در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد، حدود ۳۱۵ هزار مترمربع کمبود فضای آموزشی در استان وجود دارد که برای جبران این کمبود لازم است ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شود.

اجتهادی بیان کرد: قطعا با وجود همه اعتبارات محدود موجود در استان، جبران این عقب‌ماندگی مربوط به ۲ دهه گذشته، عنایت ویژه مسوولان ملی و تعیین ردیف بودجه‌های اختصاصی به قم را می‌طلبد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم تصریح کرد: اما در کنار این نکته باید توجه داشت که جمعیت دانش‌آموزی استان قم در هر سال تحصیلی، حدود ۱۰ هزار نفر افزایش می‌یابد که این تعداد دانش آموز به حدود ۳۰۰ کلاس درس نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: بر این اساس، تردیدی نیست که رسیدن به وضعیت مطلوب در این عرصه، نیازمند تعامل و همیاری جدی همه مسئولان استانی و البته عنایت ویژه مسوولان ارشد کشور به قم به‌عنوان یک جهانشهر بین‌المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار