معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نتایج نهایی شانزدهمین المپیاد روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، از رقابت ۶ هزار دانشجوی علوم پزشکی از ۶۴ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در شانزدهمین دوره المپیاد خبر داد و گفت: اکنون در حدود ۵۰۰ دانشجو به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند. نتایج نهایی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در بازدید از مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی گفت: امسال نیز همچون سال گذشته، تسهیلات اجرایی سازی طرح‌های برتر، از طریق دانشگاه‌های آنها فراهم می‌شود.

وی با اشاره به شش حیطه المپیاد امسال گفت: اتفاق جدیدی که طی دوسال اخیر در المپیاد افتاده این است که بر اساس نیاز‌ها و سلامت جامعه گام برداشته شود. به عنوان مثال در حیطه هنر و سلامت، با موضوع خود مراقبتی از گروه‌های مختلف دانشجویی طرح‌هایی برای آموزش عمومی در سطح جامعه ارائه شده است. در حیطه کارآفرینی نیز، طرح‌های دانشجویان منتهی به برخی محصولات شده است.

 باقری فرد، توجه به محصول محوری در حیطه‌ی کارآفرینی و کسب و کار‌های فناورانه را از دیگر ویژگی‌ها دانست و افزود: استفاده از هوش مصنوعی در علوم پزشکی به سرفصل‌های المپیاد امسال اضافه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه، در کنار حیطه هنر و سلامت، نیاز محوری و خروج از فرآیند‌های دانشی صرف را وجه تمایز المپیاد امسال خواند و تصریح کرد: در ادوار المپیاد صرفا کسانی که مدال طلا داشتند می‌توانستند به صورت مستیم در دوره‌ی دستیاری شرکت کنند. از امسال، همچنین مدال آوران نقره نیز به آن اضافه شده اند.

وی در پایان افزود: سعی کریم تا چتر استفاده از تسهیلات استعداد درخشان را گسترده‌تر کنیم و برای اجرای طرح‌های دانشجویان اعتبار خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار