همزمان با سراسر کشور چهارمین پویش خرید امن از ۲۴ شهریور در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان گفت: با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های مالی، پویشی با عنوان خرید امن همزمان با سراسر کشور از ۲۴ شهریور تا ۳۱ شهریور ماه در فضای مجازی و حقیقی برگزار می شود.

سرهنگ عمرانی فر افزود: این پویش برای ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی و همچنین کاهش وقوع جرایم پرتکرار کلاهبرداری‌های مالی برگزار می‌گردد.
 
عمرانی فر با اشاره به اینکه مقابله و مبارزه با جرایم سایبری و پیشگیری و کنترل این جرایم از اهداف مجموعه پلیس فتا است ادامه داد: در حین برگزاری این پویش به موضوعاتی همچون کلاهبرداری از طریق آگهی‌های جعلی، عدم پرداخت بیعانه برای خرید کالا به فروشندگان در وب گاه و سامانه های درج آگهی، کلاهبرداری‌های اسکیمری و ... پرداخته می شود.
 
وی افزود: برخی افراد به علت بی‌توجهی و استفاده از نرم‌افزار‌ها و لینک‌های جعلی موجود در شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که پرونده‌هایی با این موضوع در پلیس فتا تشکیل شده است.
 
وی بیان کرد: مجرمان سایبری به دنبال سوءاستفاده از این فرصت‌ها برای مقاصد خود هستند و ما از والدین درخواست داریم تا به توصیه‌های پلیس توجه کنند و از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد واقعی اعتماد الکترونیک از سازمان صمت هستند خرید کنند.

رئیس پلیس فتای استان گفت: مردم مراقب باشند و در زمان خرید نظرات سایر کاربران و قسمت تماس با ما در صفحات را مطالعه، بررسی و  قیمت و کیفیت‌ها را بررسی کنند و به تبلیغات اکتفا نکنند، و پیش پرداخت هم نداشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.