محمد خزاعی گفت: در راستای توجه به استان‌ها، در سه سال گذشته ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ سالن دیگر نیز تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

محمد خزاعی سه شنبه شب در آئین اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور با عنوان «مهر و شید» در مشهد اظهار کرد: صدای پای فیلم‌سازان با اندیشه‌های جدید، متفکر و ارزشمند در کشور شنیده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: در سه سال گذشته تلاش‌های متعدد و فراوانی در زمینه توسعه عدالت فرهنگی و حمایت از استعدادها و ظرفیت‌های استان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توجه به استان‌ها، در سه سال گذشته ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ سالن دیگر نیز تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

خزاعی گفت: شهرهایی مانند تربت‌جام و سراوان مردم آن چند دهه در حسرت رفتن به سینما بودند از این امکان فرهنگی برخوردار شدند.

رئیس سازمان سینمایی کشور از دیگر اقدامات مؤثر و تأمین زیرساخت در حوزه سینما در کشور را رایگان کردن آموزش در سینمای جوان ایران دانست و بیان کرد: از جمله اقدامات مؤثر انجام شده عدالت فرهنگی با تخصیص اعتبارات به استان‌ها است که در این راستا ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان ایران و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای و مبلغی از بودجه سینمای حرفه‌ای به استان‌ها اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
که چی بشه ، ملت گرسنه حوصله ی تفریح ندارد.