رئیس‌جمهور کشورمان گفت: سفر به کشور عراق در راستای افزایش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی است.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان صبح امروز و پیش از عزیمت به عراق اظهار کرد: به مردم بزرگوار کشورمان سلام می‌گویم. بر اساس سیاست‌هایی که قبلاً اعلام شده و همچنین سیاست اعلامی مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صمیمی با همسایگان و به خصوص عراق که از گذشته با ما ارتباطات زیادی داشته و کشور دوست و مسلمان و همسایه و همکار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ماست و مرکز علم و فرهنگ اسلامی است و روحانیت از آنجا نشأت گرفته است طبیعتاً اولین سفر خارجی دولت چهاردهم می‌تواند به کشور دوست و برادر عراق باشد.

وی افزود: ما در این کشور همکاری‌های زیادی می‌توانیم داشته باشیم. توافق نامه‌هایی هم تهیه شده که امضا می‌کنیم. تلاشی که مردم و دولت این کشور در اربعین داشتند قابل قدردانی است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در این سفر با مقامات بزرگ عراق در بغداد دیدار می‌کنیم. به زیارت نجف و کربلا می‌رویم. خیلی دوست داشتم در نجف از حرم مولا علی زیارت کنم.

پزشکیان گفت: تلاش ما در این دولت این است سعی کنیم راهی که ایشان در عدالت و اخلاق و وفاق به ما یاد داده اند، بپیماییم و پیمان ببندیم که این راه را ادامه می دهیم.

وی تاکید کرد: ما به شهرهای شیعه نشین عراق و بصره می‌رویم، به شهرهای کردنشین، اربیل و سلیمانیه نیز سفر می‌کنیم، این سفر، سفر بسیار خوبی در ایجاد ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود.

پزشکیان تصریح کرد: امیدوارم با کشورهای اسلامی که آغاز آن از عراق است، رابطه خوب و صمیمانه و برادرانه داشته باشیم و مشکلاتی که در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد را به امید خدا از سر راه برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سفیر انگلیس باید از کشور اخراج شود
۱۲:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
سفیر انگلیس باید از کشور اخراج شود
انگلیس نقش مهمی در اِعمال تحریم‌ها و در بسیاری از مشکلات امروز ملت ایران ایفا کرده است که جا داراد تا وزارت خارجه تمهیدات لازم برای اخراج سفیر این کشور را در دستورکار قرار دهد.
سفیر انگلیس جنایتکار باید از تهران اخراج شود
همکاری‌های ایران و روسیه موجب شکست آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
جایی جز عراق وسوریه وافغانستان وپاکستان ویمن ولبنان، ندارید؟؟ یعنی کشورهای از رده خارج شده ودرب وداغون؟!؟!
آخرین اخبار