کارشناس فوتبال گفت: برد ایران برابر امارات اعتماد به نفس تیم ملی را بالا برد تا در بازی‌های دیگر حضور متفاوت‌تری داشته باشند.

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امارات برابر قطر داشت و بازی مهمی را برنده شده بود.   همیشه  برای اماراتی‌ها، بازی با قطر  بسیار حساس  و تعصبی است و با ۳ گل این بازی را پیروز شدند انگیزه بالایی داشتند. به نظرم کادر فنی تیم ملی خوب تیم امارات را آنالیز کرده بود و فضا‌هایی که آنها از آنجا توانستند ۳ گل به قطر بزنند بسته بودند.  

او افزود: تیم ملی امارات در نیمه اول بازی، سمت راست ما را خیلی اذیت کرد و همین طور در نیمه دوم هم این کار را انجام داد. به خصوص در یک ربع آخر نیمه دوم و ۱۰ دقیقه وقت اضافه سمت راست ما را تحت فشار گذاشته بود و حتی تا مرز گرفتن پنالتی هم پیش رفتند که خوشبختانه توپی که به بدن حردانی خورد پنالتی نبود و حتی به دستش هم می‌خورد، چون در حال فرود بود پنالتی محسوب نمی‌شد. البته ما نقاط ضعفی در این بازی داشتیم و وقتی حریف تمام برنامه هایش را در یک سمت قرار می‌دهد یک مقدار باید سمت راست را تقویت بیشتری می‌کردیم. به نظرم نیاز بود که هافبک دفاعی  ما کمک دفاع راست می‌کرد تا پوشش آن منطقه بیشتر می‌شد تا فشار کمتری به تیم ملی می‌آمد.

او ادامه داد: به هر حال ما با یک گلی که به ثمر رساندیم و شرایط خوبی را داشتیم، اماراتی‌ها مجبور بودند که به جلو بیایند و ما هم با عقب نشینی که تاکنیکی بود فضا لازم را برای بازی بازیکنانی مثل آزمون و طارمی و بعد قلی زاده ایجاد کردیم و فرصت‌هایی را به دست آوردیم که متاسفانه نتوانستیم استفاده کنیم و به گل برسیم. ضمن اینکه در ضد حملات نتوانستیم پاس آخر را صحیح بدهیم که می‌توانستیم در این بازی با بیش از یک گل خارج شویم. کادر فنی مان خوب آنالیز کرده بود و تیم ملی برنامه خوبی برای برد در این بازی داشت.

رحیم پور تصریح کرد: در مسابقات حرفه‌ای به خصوص این بازی‌ها اول برد و کسب ۳ امتیاز مهم است که این اتفاق افتاد و  در ادامه بازی‌های بهتری از لحاظ فوتبالی از تیم ملی مشاهده خواهیم کرد. در هر بازی یک تعداد بازیکن جدید به ترکیب تیم اضافه می‌شوند و امروز هم ۲ دفاع وسط ما بازیکنانی بودند که سال‌ها در کنار هم بازی کردند و راحت همدیگر را پیدا می‌کردند. همچنین در منطقه جلو و تهاجمی هم بازیکنانی همانند  طارمی و آزمون سال‌های سال است که در کنار هم بازی می‌کردند و چشم بسته همدیگر را پیدا می‌کنند و قلی زاده و یا قائدی  هم به جمع آنها اضافه می‌شود. خوشبختانه هماهنگی بین بازیکنان باعث می‌شود که هر دفاعی را در سطح آسیا اذیت کنند و دفاع را بشکافند و به گل برسند.  

کارشناس فوتبال گفت: این ۳ امتیاز با امتیازات کامل بازی قبلی کمک می‌کنند تا تیم ملی ما با اعتماد به نفس بالاتر و شرایط متفاوت‌تر در بازی‌های بعدی حضور پیدا کند و در  بازی‌های بعدی اعتماد به نفس کافی به تیم ملی  داده شد.  

او درباره اینکه زمین ورزشگاه العین امارات هم در برد تیم ملی ایران تاثیرگذار بود، گفت: صددرصد، ابزار خوب باعث کیفیت خوب می‌شود. همه چیز فوتبال به زمین خوب، توپ مناسب، البسه وکفش مناسب و در ادامه آمادگی و هماهنگی بازیکنان  برمی گردد. وقتی ما ابزار اولیه را دشته باشیم می‌توانیم شرایط بهتری را رقم بزنیم،   چون اکثر این بازیکنان به خصوص لژیونر‌ها در خط جلو نیاز به زمین مناسب دارند تا گل بزنند. طارمی، آزمون، قلی زاده و قائدی در کشور‌هایی بازی می‌کنند که در این کشور‌ها بهترین زمین‌ها وجود دارد. وقتی بیایند در زمین‌های بی کیفیت ایران بازی کنند خود به خود کیفیت بازی بازیکنان پایین می‌آید و هیچ کس از آن بازی رضایت نخواهد داشت.  

رحیم پور درباره اینکه جوانگرایی در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی با تیم ملی امارات دیده نشد، گفت: به هر حال بخش عمده بازی‌ها این است که ما ۳ امتیاز را  به خصوص در بازی خارج از خانه بگیریم. گاهی اوقات ما  برد خارج از خانه  را ۶ امتیاز لحاظ می‌کنیم و این امتیازات به دست بیاید ما می‌توانیم آرام آرام جایگزین‌ها را در بازی‌ها استفاده کنیم. اگر در بازی قبلی با قرقیزستان بازیکنانی همانند حزباوی و آریا یوسفی بازی کردند، این باعث می‌شود که آنها در کنار زمین تجربه کسب می‌کنند و بازی‌های بعدی که در ترکیب اصلی تیم ملی قرار می‌گیرند،   باکیفیت بالاتر وارد زمین مسابقه می‌شوند.   آنها نیز از تجربه بازیکنانی مثل کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده استفاده می‌کنند و در پست‌های مختلف هر کدام از هم پستی خود تجربه به دست می‌آورند و تجربه و کار صورت می‌گیرد و در بازی‌های بعدی کیفیت بازیکنان بالاتر می‌رود و در حقیقت خودشان را  به سر مربی تحمیل می‌کنند و سرمربی مجبور می‌شود که در تمام بازی ها،   بازیکنان جوان که اکنون باتجربه می‌شوند بهره ببرد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار