کارشناس داوری درباره قضاوت داور کره‌ای بازی تیم‌های ملی ایران و امارات در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توضیح داد.

نوذر رودنیل کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت داور کره ای  بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد:  با حضور VAR خیلی از خطا‌ها را داوران نمی‌گیرند و اجازه بازی می‌دهند. آن خطایی که در محوطه جریمه به نفع امارات پنالتی گرفته شد، داور یک مقدار عجله کرد در صورتی که خودش هم به صحنه نزدیک بود، اما به خاطر اینکه زاویه دیدش خوب نبود تشخیص نداد که پنالتی رخ نداد چرا که توپ به  کنار سینه مدافع ایران برخورد کرد و به دستش نخورد. اگر توپ به دستش می‌خورد خطای هند بود و باید پنالتی اعلام می‌شد

او افزود: اخطار‌هایی که داور مسابقه داد درست بود. البته  باید به بیرانوند  دروازه بان ایران هم اخطار می‌داد، چون ۲، ۳ بار مکث طولانی داشت. در مجموع عملکرد داور مسابقه خوب بود و داور جوان و آینده داری هم هست.  

رودنیل درباره اینکه ۱۰ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم بازی زیاد نبود، گفت: درست بود. در نیمه دوم ۲، ۳ برخورد شدید رخ داد که در یکی از صحنه‌ها کنعانی زادگان با بازیکن اماراتی برخورد کرد و ۲، ۳ دقیقه بازی تلف شد و در حدود ۵، ۶ تعویض ۲ تیم داشتند.  

او بیان کرد: در دقیقه ۳۲ بازی، مهدی قایدی در موقعیت آفساید گل زد و اگر داور آفساید این بازیکن را نمی‌گرفت به طور حتم VAR اعلام آفساید می‌کرد. البته قایدی در وقت‌های اضافه نیمه اول گل به ثمر رساند که آن گل صحیح بود و مشکلی نداشت.  

کارشناس داوری گفت: در مجموع داوری این بازی خوب بود و داور مسابقه خوب سوت زد و قضاوت خوبی داشت و تنها  در یک صحنه اشتباه  کرد و به نفع امارات پنالتی گرفت و بعد از آن با بازبینی صحنه در VAR  تصمیمش را برگرداند و اصلاح کرد.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۲:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۳
خوب این نشون میده داوران ما متاسفانه هیچی حالیشون نیست! پول بیخودی می‌گیرند! آقای با اصطلاح کارشناس! دوربین‌های تلوزیونی در حال حاضر تمام وقایع زمین رو نشون می‌دهند. خطای روی قائدی فقط یک نمونه است
آخرین اخبار