فرماندار آبیک گفت: مشکلات زیست محیطی آبیک باید در سطح ملی در نشست با رییس سازمان محیط زیست پیگیری و مرتفع شود.

مددخانی فرماندار آبیک در برنامه روی خط باشید گفت: یکی از کانون‌های آلودگی در آبیک، دو اتوبان پرتردد کشور، قزوین به کرج و اتوبان غدیر است که در بعضی از روز‌ها بیش از یک میلیون تردد در این محور ثبت می‌شود، کانون دیگر استفاده سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی و کانون سوم کارخانه سیمان آبیک و ریزگرد‌های دشت الله آباد است.

وی اضافه کرد: منشاء برخی از این آلودگی‌ها خارج از جغرافیای استانی ست و قابل نظارت نیست. 

به گفته فرماندار شهرستان آبیک؛ آسیب این آلودگی فقط برای شهر آبیک نیست و در آینده نزدیک استان البرز و پایتخت را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

مددخانی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته گفت: یکی از این پیگیری‌ها انتقال پساب صنعتی آبیک به تالاب الله آباد است که موجب احیای این تالاب هم می‌شود، اما نیازمند هزینه و اعتبار ملی است.

وی در ادامه با اشاره به سرانه کم فضای سبز آبیک گفت: با انتخاب شهردار جدید برنامه‌های خوبی برای کار‌های تفریحی و رفاهی پیش بینی شده است.

 فرماندار آبیک با اشاره به اینکه تجهیزات پارک‌های آبیک فرسوده شده است، افزود: بازپیرایی پارک مرکزی اوایل شهریور انجام شد و همچنین در هفته دولت حدود ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پارکی و مبلمانی خریداری و به مرور در حال نصب است.

مددخانی افزود: زمین ۸۶ هکتاری معروف به مجدالدوله برای احداث پارک جنگلی در شورای اداری مصوب و در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا این نارسایی کمبود فضای سبز آبیک جبران شود.

به گفته وی، ایجاد سینمای سیار و محله‌ای با همکاری اداره کل ارشاد و شهرداری آبیک هم فراهم شده تا هفته‌ای ۳ روز فیلم‌های مناسبی که در سینما‌های کشور نمایش داده می‌شود اکران شود.

فرماندار آبیک گفت: در هفته دولت ۳۴ طرح عمرانی، کشاورزی و صنعتی بهره برداری شد که مرکز جامع سلامت زیاران، بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه فردوس و نوسازی مدرسه اندیشه از جمله این طرح هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار