رییس پلیس آگاهی سمنان با اشاره انهدام ۲۰ باند سرقت از ابتدای سال ۱۴۰۳ در این استان گفت: امسال هزار و ۵۶ سارق در استان دستگیر شدند.

سرهنگ محمود گیلانی  در نشست خبری در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: کاهش ۱۴ درصدی سرقت از ابتدای فروردین تا پانزدهم شهریور ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان محقق شد.

وی ادامه داد: پلیش آگاهی استان سمنان موفق به کشف سه‌هزار و ۲۳۹ فقره سرقت امسال و سه هزار و ۳۸۴ فقره در سال گذشته گذشته شد که آمار نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی کشف سرقت است.

وی اضافه کرد: پلیس آگاهی استان سمنان در راستای تامین امنیت جامعه و کاهش سرقت‌ها ۲ هزار و ۴۵۰ طرح عمومی و ۲۵ طرح تخصصی در زمینه پیشگیری از سرقت اجرا کرد و طبق آمار امسال دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲ درصدی داشت.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت به عنف از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است و ۹ درصد افزایش کشف وقوع از موفقیت پلیس  است.

به گفته وی، ۶ فقره قتل سال ۱۴۰۳ در استان سمنان رخ داد و پلیس آگاهی با انجام کارهای تخصصی موفق به کشف ۱۱ فقره قتل شد که این تعداد کشف مربوط به پرونده‌های امسال، سال گذشته و یا دستگیری قاتلان و کشف پرونده قتل مربوط به استان‌های دیگر است.

سرهنگ گیلانی تصریح کرد: قتل در سمنان در مقایسه با سال‌های گذشته روند کاهشی دارد و در تعداد زیادی از پرونده‌ها قاتل کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد و بیشتر قتل‌ها به دلیل درگیری شخصی و اختلاف‌های خانوادگی رخ داد و گزارشی از قتل زنجیره‌ای در این استان نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.