معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نشاط و سلامت نیروی کار به ویژه کارگران، سرمایه اصلی جامعه و موتور محرکه جامعه است .

محمد چکشیان معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رکن دوم نشاط ،امید و انرژی است و ورزش یکی از مهمترین راهبردهای ایجاد نشاط در جامعه است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ورزش برای جامعه ضروری و برای کارگران ضروری‌تر است.

چکشیان یادآور شد: ۱۷۸ مجموعه و ۶۰۰ مکان ورزشی ویژه کارگران در کشور فعال است.

وی ادامه داد: برخی از مجموعه‌ها نیمه تمام است که امیدواریم با پیگیری مدیران جهادی این طرح‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استان مرکزی نیز پنج مجموعه ورزشی و ۲۰ مکان ورزشی دارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره برداری از استخر مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران خمین گفت: عملیات اجرایی این استخر از سال ۹۰ آغاز شده بود.

نماینده مردم خمین در مجلس دوازدهم نیز در این آیین گفت: بهره برداری از یک پروژه پس از ۱۳ سال، زیبنده نیست.

محمد بیات ادامه داد: زادگاه بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی باید به طور خاص دیده شود و توسعه این شهرستان نیازمند اعتبارات ویژه‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: پروژه تکمیل استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین از سال ۱۳۹۰ با تامین مبلغ ۲ میلیارد ریال آغاز شد که به دلیل عدم تامین اعتبار، نداشتن مدارک مالکیت و تغییر نیافتن کاربری زمین محل احداث پروژه، ساخت آن تا سال ۱۴۰۱ با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد متوقف شد.

جمشید امیدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با پیگیریی‌های انجام شده و پیگیری تغییر کاربری محل اجرای پروژه و همچنین اخذ سند مالکیت، تکمیل آن از سر گرفته شد.

وی بیان کرد: مجموعه اعتبارات این طرح شامل ۸۸ میلیارد ریال از محل تسهیلات منابع بانک رفاه کارگران، ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی و ۱۴۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد تأمین، ابلاغ و هزینه شده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: استخر مجموعه ورزشی کارگران شهرستان خمین به عنوان تنها استخر کارگری شهرستان در مساحت هزار مترمربع و زیربنای هزار و ۸۶۴ مترمربع با الحاقات و با هدف استفاده جامعه کارگری و آحاد مردم این شهرستان احداث و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، همزمان با هفته تعاون و در سفر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه به شهرستان خمین شرکت تعاونی «مستحکم پلیمر» بهره‌برداری شد.

این تعاونی تولید کننده پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه است که صنایع خودرویی و لوازم خانگی را تامین می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.