ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آستانه برگزاری اولین مناظره انتخاباتی در رقابتی تنگاتنگ از رقیب دموکرات خود کامالا هریس با یک درصد پیش افتاد.

نظرسنجی‌های انجام شده توسط «هاروارد کپس» و «هریس»، از پیشتازی نامزد جمهوری‌خواه با ۴۷ درصد در مقایسه با نامزد دموکرات با ۴۶ درصد خبر می‌دهد. هفت درصد از افراد هم اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

از بین افرادی که هنوز گزینه موردنظر خود را انتخاب نکرده‌اند؛ باز هم دو نامزد شانه‌به‌شانه هم قرار گرفته‌اند و نیمی از افراد به هریس و نیمی به سمت ترامپ تمایل داشته‌اند. این در حالی است که در ماه ژوئیه، احتمال اینکه این افراد به ترامپ رأی بدهند چهار درصد بیشتر بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، نامزد جمهوری‌خواه در بین سفیدپوستان، روستائیان و مردان از آرای بیشتری برخوردار بوده است؛ حال‌آنکه رأی هریس در بین سیاه‌پوستان، شهرنشینان و افراد دارای مدرک دانشگاهی بیشتر بوده است.

آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار به دودسته تقسیم‌بندی‌شده‌اند. ۵۰ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که به نامزد دموکرات رأی می‌دهند و ۴۳ درصد هم به ترامپ رأی خواهند داد. هفت درصد باقی‌مانده هم هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند. این گروه یکی از مهم‌ترین گروه‌هایی است که ترامپ می‌خواهد با تمرکز بر آنها اختلاف با رقیب خود را افزایش دهد.

پیش‌ازاین هم نظرسنجی انجام شده توسط نیویورک‌تایمز و کالج سیِنا، از پیشتازی یک‌درصدی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر می‌داد. بر اساس این نظرسنجی دونالد ترامپ در سطح ملی با کسب ۴۸ درصد آراء نسبت به هریس با ۴۷ درصد برتری اندکی داشته است. این در حالی است که نظرسنجی‌های انجام شده توسط «هیل» و «دسیژن دسک» از برتری دودرصدی معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سطح ملی حکایت داشت.

ترامپ در حالی در نظرسنجی‌ها از هریس پیش افتاده است که امشب (به‌وقت آمریکا) قرار است اولین مناظره این دو رقیب انتخاباتی در شبکه «ای بی سی» برگزار شود. پیش‌تر در بسیاری از نظرسنجی‌ها، این هریس ۵۹ساله بود که از نامزد جمهوری‌خواه پیش بود. احتمال می‌رود که کناره‌گیری کِنِدی به نفع ترامپ توانسته کمی شرایط را به نفع این رئیس‌جمهور سابق آمریکا تغییر دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان امسال) برگزار خواهد شد و پیروز آن به مدت چهار سال سکان کاخ سفید را در دست خواهد گرفت.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار