عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نظر مدیریت شهری و شهرداری قم این است که بافت‌های تاریخی احیاء شوند تا مورد استفاده مردم شهر و نیز بازدید گردشگران قرار بگیرد.

به نقل از شهرداری قم،سید مجتبی سبحانی ثابت در مشترک با مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از محور تاریخی‌گردشگری بازار کهنه و در ادامه آن میدان کهنه و سرای ملا حسین اظهار کرد: در سال‌های اخیر با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و شهرداری قم به این محور رسیدگی شده و برای مرمت و سامان‌دهی آن کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به انجام مرمت و سامان‌دهی در بازار کهنه افزود: نورپردازی آن با هماهنگی با شهرداری قم انجام خواهد شد تا شاهد حضور پررنگ گردشگر و مسافر در این محور تاریخی‌گردشگری که بیانگر قدمت شهر قم است، باشیم. این عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین به اجرای مرمت و سامان‌دهی سرای ملا حسین اشاره و بیان کرد: احیای این محور تاریخی‌گردشگری، یک فرصت است که شهروندان و گردشگران از اماکن مختلف تاریخی این منطقه بازدید کنند.

سبحانی تأکید کرد: لازم است که در کنار احیاء، مرمت و سامان‌دهی بافت‌های تاریخی مراقبت کنیم که کسب‌وکار مغازه‌داران دچار صدمه نشود. وی ادامه داد: همچنین نیاز است که کاسبان و اهالی این محلات در احیاء و مرمت کمک و همکاری کنند؛ چرا که احیای بافت‌های تاریخی موجب رونق اقتصادی این مناطق می‌شود و توسعه اقتصادی شهر را به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار