رئیس هیئت راگبی استان قم گفت: تیم راگبی بزرگسالان استان جمعه ۲۳ شهریور در مسابقات تاچ راگبی قهرمانی کشور در تهران شرکت می‌کند.

 حمید رضا اسماعیلی،رئیس هیئت راگبی استان قم گفت: تیم راگبی بزرگسالان قم جمعه ۲۳ شهریور در مسابقات تاچ راگبی قهرمانی کشور ،در گروه یک با تیم‌های تهران کلاب و کنگره اصفهان همگروه است و در این مسابقات به مصاف حریفان می‌رود.

گفتنی است استان در رشته راگبی از استان‌های صاحب نام است و در این رشته تاکنون موفق به کسب رتبه شده است و امید می‌رود در مسابقات پیش رو خوش بدرخشد.

گفتنی است، در رده سنی جوان و نوجوان هیئت راگبی توانسته است قهرمان پروری کند و هم اکنون تعدادی از ملی پوشان تیم راگبی کشور را راگبی بازان قم تشکیل می‌دهند.

تاچ راگبی  ورزشی از دسته ورزش‌های راگبی است. در این ورزش برخلاف راگبی فوتبال، به جای این که بازیکنان برای تصاحب توپ بازیکن تیم مقابل با یکدیگر برخورد‌های سنگین فیزیکی داشته باشند، تنها با لمس کردن صاحب توپ (با دو دست) می‌توانند او را در همان جایی که لمس شده متوقف کنند؛ در واقع بازیکنی که توسط بازیکنان تیم حریف لمس می‌شود باید در سرجای خویش بایستد و بازی متوقف می‌شود. این ورزش با توجه به این که نسبت به سایر ورزش‌های مرتبط به راگبی از آسیب‌های کم تری برخوردار است، بیشتر در ردهٔ سنی نوجوانان محبوب است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار