رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند مالخران اموال مسروقه در مرکز تهران خبر داد.

 سردار علی ولیپور گودرزی گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های خرد در نقاط مختلف تهران، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی و انهدام چند باند حرفه‌ای سرقت شدند. در همین راستا و با توجه به اینکه تمرکز پلیس بر از بین بردن کامل چرخه سرقت است، شناسایی و برخورد با مالخران اموال مسروقه نیز در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بسیاری از سارقان، اموال مسروقه را به خانه‌های پاتوقی در جنوب تهران که محل تجمع سارقان و فروش اموال مسروقه بود، منتقل کرده‌اند. به همین منظور، تیم‌های ویژه پلیس آگاهی به صورت نامحسوس این اماکن را تحت نظر قرار دادند و در نهایت، یکی از این خانه‌های پاتوق در محدوده مرکز تهران شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه محل مذکور پس از هماهنگی با مقام مورد بازرسی قرار گرفت، گفت: در این عملیات، سه نفر از اتباع افغانستان که اقدام به دایرکردن این پاتوق و خرید اموال مسروقه کرده بودند، دستگیر شدند. همچنین در جریان بازرسی از محل مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله یک دستگاه موتورسیکلت، یک دستگاه لپ‌تاپ و یک دستگاه تلفن همراه و ... کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی با اشاره به انتقال متهمان به مقر انتظامی و انجام بازجویی از آنان گفت:‌ متهمان در جریان بازجویی‌های انجام شده به تشکیل باند مالخری اموال مسروقه اعتراف کردند. آنان همچنین به سرقت و مالخری بیش از ۸۰ فقره سرقت خرد و سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند. این باند با روش تخریب اقدام به سرقت می‌کردند و اموال مسروقه را در پاتوق خود جمع‌آوری کرده بودند.

به گفته وی با شناسایی شکات و بازگرداندن اموال مسروقه به آن‌ها، پرونده این باند برای رسیدگی قضائی به دادسرا ارسال شد. تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده نیز در حال انجام است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار