رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حملات اسرائیل به کشور‌ها یک تجاوز آشکار است، گفت: امیدواریم بزودی شاهد بیداری و خروش ملت‌های مسلمان و در نهایت نابودی اسرائیل باشیم.

مهدی چمران در دویست شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، به سالروز رحلت «آیت‌الله طالقانی»؛ مفسر کبیر قرآن، و به فرمایش امام راحل، ابوذر زمان و مالک اشتر دوران اشاره کرد و ضمن پاسداشت مقام وی، این شخصیت برجسته انقلاب را از موثرترین عناصر در پیروزی انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک رهبر کبیر انقلاب اسلامی برشمرد.

وی همچنین با یادآوری سالروز شهادت آیت الله مدنی، دومین شهید محراب که در ۲۰ شهریور۱۳۶۰ و در حین اقامهٔ نمازجمعه مورد سوقصد قرار گرفت، گفت: وی یکی از وزنه‌های انقلاب و از یاران امام خمینی (ره) و از مبارزین سیاسی پیش از انقلاب اسلامی ایران بود که چند بار به دست رژیم پهلوی به شهر‌های مختلف تبعید و در آخر این شخصیت وارسته و مجاهد نستوه زمانی که به عنوان امام جمعه تبریز بود، توسط منافقین به شهادت رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه فرارسیدن روز ملی سینما که در تقویم رسمی کشور روز ۲۱ شهریور به این نام مزین شده را به سینماگران و اهالی این صنعت تبریک گفت و افزود: امیدواریم همه فعالان و دغدغه‌مندان این عرصه برای ارتقای سینمای کشور تلاش مضاعف تری انجام بدهند؛ چرا که سینما به عنوان یک رسانه تاثیرگذار و قابل لمس برای افکارعمومی، می‌تواند زمینه رشد، شکوفایی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در جامعه را میسر کرده و بر روی انسان‌ها تأثیرات مثبت بگذارد و امیدواریم با تولید فیلم‌های ارزنده و شاخص همه ما به این موفقیت دست یابیم.

چمران ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع) یازدهمین امام شیعیان به پیشگاه حجت ابن الحسن امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران، آغاز امامت حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) در نهم ربیع الاول سال ۲۶۰ هـ. ق را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله همه ما از رهروان راستین آن حضرت باشیم و بزودی شاهد ظهور باشیم.

وی همچنین با تبریک پیروزی‌های عزتمندانه ورزشکاران پارالمپیکی و کسب عناوین قهرمانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، درخشش دانش‌پژوهان ایرانی و قرارگرفتن در جایگاه سوم المپیاد‌های علمی جهانی ۲۰۲۴ را تبریک گفت و عنوان کرد: دستیابی به چنین موفقیتی نشان دهنده پتانسیل بالای دانش‌آموزان ایرانی در عرصه‌های علمی بین‌المللی است؛ قطعا این اتفاق جایگاه علمی ایران را در سطح بین‌المللی تثبیت کرده و نویدبخش آینده‌ای روشن برای جامعه علمی کشور خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهرتهران در پایان ضمن ابراز انزجار از اقدامات و حملات ددمنشانه، جنون آمیز و گسترده اسرائیل علیه مرم غزه، جنوب لبنان و بخشی از کشورسوریه، گفت: متأسفانه رژیم متجاوز اسرائیل در ۱۵ نوبت این مواضع را بمباران کرد و طبق آخرین آمار واصله این حملات منجر به شهادت ۱۶ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم سوریه شده است.

وی با تأکید بر اینکه این حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به کشور‌ها در قاموس جهانی یک تجاوز آشکار است، گفت: متأسفانه به رغم مخالفت مردم کشور‌های غربی که دولت هایشان حمایت‌های تسلیحاتی به این رژیم منحوس می‌کنند، قدرت‌های بزرگ با سکوت خود مقابل استمرار حملات اسرائیل و کشتار انسان‌ها بر وحشی شدن خوی اسرائیلی‌ها افزون می‌کنند؛ امیدواریم به‌زودی شاهد بیداری و خروش ملت‌های مسلمان و در نهایت نابودی اسرائیل باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار