سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۹ پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۶۴۷ میلیارد ریالی در معادن استان صادر شده است.

صابر پرنیان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۶۴۷ میلیارد ریالی در معادن استان، گفت : این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال ۱۳۳ نفر در معادن استان شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در میزان سرمایه‌گذاری ۸۹ درصد و اشتغال ۱۴ درصد رشد وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۵۰۷ معدن دارای پروانه‌ بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۷۹۸ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امسال ۱۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۱۰ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۳۶۵ هزار تن است.

پرنیان گفت: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ حدود چهار هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اهتمام جدی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص توسعه اقتصادی معدنی آذربایجان غربی گفت: امسال با برگزاری هشت جلسه کارگروه تعامل و شورای معادن استان، هفت معدن غیرفعال احیا و ۵۰ معدن غیرفعال تعیین تکلیف شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری همچنین ۱۳ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.