روز گذشته مراسم معارفه وزیر جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از مسئولان ارشاد و سازمان سینمایی برگزار شد.

جبارآذین منتقد با سابقه کشورمان درباره مراسم معارفه وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته برگزار شد گفت: روز گذشته آیین ومراسم بدرقه اسماعیلی وزیرپیشین وزارت ارشاد و ورودصالحی به این وزارتخانه به طوررسمی با 

حضورمسئولان،رسانه ها، گروهی ازهنرمندان وچندتن زینت المجالس و میهمانان عمدتا خودی در تالار وحدت برگزارشد که حاشیه های فراوان به دنبال داشت.

وی ادامه‌داد: به ظاهر بنابود این مراسم در سازمان سینمایی برگزار شود، اما چرا در آنجا چنین برگزار نشد، معلوم نیست. پیشتر و قبل از رسانه‌ها زه طورطبیعی مدیران و کارمندان سازمان سینمایی درجریان این نوع رخدادها قرارمی گرفتند، ولی در این زمینه هیچ گونه اطلاع رسانی نشد و آنها از برگزاری این برنامه بی اطلاع بودند.

وی افزود: جالب اینجا است که از مدیران کنونی سازمان، کسی در مراسم یادشده حضور نداشت. در این مراسم آمد و رفت، عارف، صالحی و اسماعیلی به ایراد سخنرانی پرداختند. دربرخی رسانه‌ها کم و بیش و در خبرگزاری دولتی که گویا همچنان این تفکر بر آن حاکم است که مبلغ دولت سیزدهم است، صحبت های اسماعیلی با آب و تاب وچند برابر سخنان صالحی منتشر شد. 

درام گرایی و انحصار در زمان ریاست اسماعیلی

آذین تاکید کرد: اسماعیلی وزیر پیشین ارشاد که در دوران وزارت او و ریاست رفقایش در سازمان سینمایی‌، سینما دردام فرقه گرایی و انحصار و مسیر حزبی قرار گرفت و‌ سینما بیمارتر و سینماگران بیکارتر و منزوی ترشدند. اسماعیلی درصحبت‌های غریب خود از مدیران وهمکارانش به ویژه سازمان سینمایی به تندی انتقاد کرد که برخی حدود را رعایت نکرده اند. البته این درحالی است که او تمام قد از مدیر کل متخلف ارشاد رشت که قانون و شرع هم او را گحکوم نمود ،حمایت کرد.

وی بیان کرد: درواقع به طور کلی اسماعیلی از عملکرد های خود دفاع کرد و صالحی با تشکر از مدیران قبلی وزارت ارشاد از اقدام.های آینده خود و لزوم هم افزایی با اهالی فرهنگ و هنر و توجه بیشتر به اهداف فرهنگی و کار و زندگی هنرمندان گفت.

این منتقد در طی نقد سخنان حضار این مراسم گفت: عارف معاون اول دولت وفاق ملی طی سخنانی، وزارت ارشاد را نهاد حکومتی خواند و از بازگشت هنرمندان داخلی و خارجی به عرصه هنر و کشور صحبت کرد. گرچه سخنان عارف و صالحی بر محور مساله وفاق ملی بود، ولی هیچکدام از راهکارهای درست و قابل اجرا جهت دستیابی به وفاق ملی در حوزه های فرهنگ و اقتصاد و جامعه، چیزی نگفتند.

جبار آذین عنوان کرد: صالحی هم مشخص نکرد که آیا می خواهد ادامه دهنده راه اسماعیلی‌ها باشد یا راهی دیگر دریش خواهد گرفت و به برنامه‌ها و مدیران و مسئولان جدید ارشاد نیز اشاره نکرد. مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق وجدیدارشاد، بیش از آنکه امیدبخش و راهگشا باشد تجرای یک سنت سیاسی و رسمی بود.

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار