مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس برآورد کارشناسان میزان کود مورد نیاز اراضی کشاورزی استان ۱۵۰ هزار تن است اظهار کرد: این شرکت برای حمایت از کشاورزان کودهای پرمصرف آنان را به صورت یارانه ای تامین می‌کند.

 نادری در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی کودهای شیمیایی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه امسال از محل سهمیه استان ۱۲۲ هزار تن انواع کود یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد گفت: از این میزان تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن بین کشاورزان توزیع شده و ۲۰ هزار تن نیز آماده توزیع است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به همایش آموزشی ترویجی و معرفی محصولات استان گفت: در این همایش ۲۴ شرکت و واحد تولیدی در زمینه انواع کودهای شیمیایی به مدت یک روز شرکت کردند.

نادری ادامه داد: در این همایش انواع کودهای شیمیایی، آلی و زیستی در معرض دید کشاورزان و بهره برداران قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستری برای هم افزایی بین تولیدکنندگان و کشاورزان اعلام کرد و یادآور شد: آشنایی کشاورزان با یافته ها و کودهای جدید تولید شده و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان برای تامین کودهای مورد نیاز خود موجب افزایش کمی و کیفی تولید محصول در استان می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه عمده شرکت های حاضر در این همایش دانش بنیان هستند گفت: از این کودهای در اراضی زراعی، باغی و گلخانه ها استفاده می شود.

نادری افزود: عمده کودهای پرمصرف کشاورزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که به صورت یارانه دار از طریق این شرکت تامین و در بین کشاورزان استان توزیع می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام کارشناسان و محققان در تغذیه گیاهی ۱۶، ۱۷ عنصر ضروری برای رشد گیاه وجود دارد که سه عنصر از طریق آب و هوا و بقیه به ۲ صورت پرمصرف و کم مصرف از طریق خاک و کودهای مصرفی تامین می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار