در نشست مشترک وزیر بهداشت با فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه بر حفظ انسجام جامعه پزشکی و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید شد.

در نشست مشترک وزیر بهداشت با فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه بر حفظ انسجام جامعه پزشکی و ارتقای سطح همکاری‌ها با فرماندهی بهداری رزمی این نیرو تاکید شد.

 در این نشست که در دفتر وزیر بهداشت با حضور مسئولان مراکز بهداری رزمی، روسای بیمارستان‌ها و معاونان بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، سردار اخوان با تبریک اخذ رای اعتماد محمدرضا ظفرقندی از مجلس شورای اسلامی، این امر را گام بزرگی در تحقق اصول و سیاست‌های کلی ابلاغی سلامت از طرف فرمانده کل قوا دانست.

وی با اشاره به بخشی از توانمندی‌های بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در حوزه‌های گوناگون و بویژه سامانه‌های امدادی و درمانی سیار، آنها را در نوع خود در کشور و منطقه غرب آسیا بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: رزمندگان بهداری رزمی نیرو از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، بهیاران عملیاتی، پزشکیاران عملیاتی و عناصر بهداشتی با تمام توان همه امکانات و تسهیلات امدادی، بهداشتی و درمانی نیرو را برای خدمات‌رسانی به مردم و امیدبخشی اجتماعی و تقویت مبانی نظام به کار می‌گیرند و یاور نظام سلامت بویژه در حوادث و بلایا در مناطق مرزی و کمتر برخوردار خواهند بود.

 اخوان انتظار بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه را از وزارت بهداشت، تسهیل در تامین تجهیزات پزشکی عمده وارداتی، ایجاد امکان استفاده از ظرفیت پزشکان هیئت علمی تمام‌وقت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیرو و استفاده از ظرفیت دستیاران تخصصی در بیمارستان‌های سیار دانست و اظهار کرد: امید است وزارت بهداشت زمینه تعامل و همکاری‌های طرفین در حوزه بهره‌وری و هوشمندسازی بیمارستانی با رویکرد هوش مصنوعی در راستای تحقق فرمان رهبری فراهم آورد.

ظفرقندی: از ظرفیت بهداری رزمی استفاده می‌کنیم

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت نیز با اشاره به نقش بهداری رزمی در دوران جنگ تحمیلی و خدمات بهداری نیرو در روز‌های راهپیمایی اربعین و بلایای طبیعی، تصریح کرد: در دوران جنگ نابرابر کرونا، اقدامات خوبی از سوی نیروی زمینی سپاه انجام شد.

وزیر بهداشت با گرامی‌داشت یاد شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه، این مجموعه را سرمایه گرانقدری برای نظام بهداشت و درمان کشور دانست و گفت: امیدوارم در آینده در ابعاد پژوهشی، عملیاتی و درمانی بتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه استفاده کنیم.

ظفرقندی تاکید کرد: امید است بتوانم به عنوان جراح در بیمارستان‌های سیار نیروی زمینی سپاه به مردم خدمت کنم.

در ادامه نشست نیز فرماندهان و معاونان بهداری رزمی نظرات خود در زمینه حوزه‌های مشترک را ارائه کردند و مقرر شد این جلسات مشترک به تناوب در آینده برگزار و میزان پیشرفت تفاهمات فی‌مابین ارزیابی شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار