در پی تشدید تنش‌ها در مرز دو کره، رهبر کره شمالی اعلام کرد که قصد دارد به منظور مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش، تعداد سلاح‌های اتمی خود را افزایش دهد.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جریان سخنرانی به مناسبت بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس کره شمالی تصریح کرد که پیونگ‌یانگ با «تهدید جدی» مواجه است.

براساس گزارش آر تی، کیم گفت که این کشور به طور پیوسته سیاستی را برای افزایش چشمگیر تعداد سلاح‌های هسته‌ای اجرا می‌کند.

وی افزود که اقداماتی که به سرکردگی آمریکا برای گسترش بلوک نظامی در منطقه انجام می‌شود یک تهدید امنیتی جدی علیه کره شمالی است و نیاز به تقویت زرادخانه هسته‌ای این کشور را مطرح کرد. او ادامه داد: نتیجه روشن این است که قدرت هسته‌ای کره شمالی و استفاده مناسب از آن برای تضمین حق امنیت در هر زمان باید به طور جامع‌تر توسعه یابد.

کیم خاطرنشان کرد که قدرت نظامی کره شمالی به سرعت و به طور مداوم توسعه خواهد یافت. در همین راستا کره شمالی یک واحد حمل و نقل، نصب و پرتاب ۱۲ محوره موشک جدید را معرفی کرد.

یونهاپ نیز اعلام کرد که ارتش کره جنوبی از نزدیک در حال نظارت بر این است که آیا این پرتابگر جدید می‌تواند با موشک‌های جدید و طولانی‌تر استفاده شود یا خیر. از سویی دیگر کره جنوبی قصد دارد امروز (سه‌شنبه)، با کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل (UNC) نشست در سطح وزرا برگزار کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار