«رونین بار» رئیس دستگاه امنیتی اسرائیل نسبت به وقوع انتفاضه سوم در فلسطین هشدار داد.

 «رونین بار» رئیس سازمان امنیت رژیم صهیونیستی (شابا) دوشنبه شب به مقامات این رژیم هشدار داد که موج خشونت‌ها علیه فلسطینی‌ها ممکن است به وقوع انتفاضه سوم منجر شود.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گزارش داد که بار این سخنان را امشب در جریان نشست با اعضای کابینه این رژیم بیان کرده و بار دیگر هشدار داده که هرگونه تغییر در خصوص مسجدالاقصی می‌تواند باعث موج جدیدی از خشونت شود.

وی همچنین تأکید کرد با چنین تغییری تمامی جبهه‌ها، علیه اسرائیل متحد خواهند شد و این موضوع می‌تواند موجب اعتراضات ساکنان اسرائیل شود و کاری را انجام خواهد داد که ۱۰ ماه جنگ علیه غزه انجام نداده است.

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی نیز ۱۹ مردادماه درباره وقوع انتفاضه سوم با توجه به بی ثباتی سیاسی این رژیم و افزایش درگیری‌ها با فلسطینی‌ها ابراز نگرانی کرده بودند.

بن درور یمینی، نویسنده روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این رابطه گفت: ساده انگاری این حوادث از جانب مقامات اسراییلی و آرام انگاشتن اوضاع - با در نظرگرفتن تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اسرائیلی در انتفاضه الاقصی (نسبت به سال‌های اخیر) - موجب شده که تصور کنند که فرمول لازم برای اداره درگیری‌ها و تنش با فلسطینی ها را یافته اند؛ ولی امواج انتفاضه سنگ در کرانه غربی، این توهم را بر باد می‌دهد. در واقع زمان به سرعت سپری می‌شود و مسئله فلسطین همچنان در صدر برنامه‌ها و مشغله کاری اسرائیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار