مقام‌های آمریکایی اعلام کردند دو تن از سران یک گروه نژادپرست را به اتهام تلاش برای ایجاد «جنگ نژادی» و حمله به یهودیان دستگیر کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی دوشنبه اعلام کردند، دو تن از سران یک گروه نژادپرست را به اتهام تلاش برای ایجاد «جنگ نژادی» و حمله به یهودیان از طریق یک گروه مجازی به نام «ترورگرام» دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دالاس هامبر ۳۴ ساله اهل «الک گروو» ایالت کالیفرنیا و متیو آلیسون ۳۷ ساله اهل «بویز» ایالت آیداهو دو نفری هستند که روز جمعه بازداشت شده و قرار است دوشنبه به وقت محلی در دادگاهی در آمریکا حاضر شوند.

مریک گارلند دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس کیفرخواستی که علیه این دو فرد صادر شده است، آنها «به هدایت یک گروه تروریستی فراملیتی با هداف حمله به زیرساخت‌های آمریکا، هدف گرفتن شماری از مقام‌های دولتی و انجام جرائم مرگبار و نفرت‌پراکنانه با استفاده از ایدئولوژی خشونت‌آمیز برتری نژاد سفید متهم شده‌اند.»

هامبر و آلیسون با اتهامات متعددی از جمله تلاش برای نفرت‌پراکنی و قتل مقام‌های فدرال، پخش دستورالعمل ساخت بمب و تلاش برای حمایت از تروریست‌ها مواجه هستند.

بر اساس کیفرخواست، هامبر و آلیسون از شبکه اجتماعی تلگرام برای اشاعه ایدئولوژی برتری نژاد سفید و ارتباط با هواداران خود از طریق گروهی به نام «مجموعه ترورگرام» استفاده می‌کردند.

در کیفرخواست صادره آمده است که آنها بر این باورند که «خشونت و ترور برای ایجاد جنگ نژادی و تسریع در فروپاشی دولت و برپایی دولت قوی سفیدپوستان، ضروری است.»

هامبر و آلیسون در سال ۲۰۱۹ به ترورگرام پیوستند و پس از بازداشت یکی از رهبران آن در سال ۲۰۲۲ هدایت این گروه را بر عهده گرفتند.

حمله یک فرد ۱۸ ساله به پنج نفر در خارج از مسجدی در ترکیه که ماه اوت رخ داد و همچنین تیراندازی دو مرد به کلوپی که اکتبر ۲۰۲۲ در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی رخ داد، از جمله حملاتی است که به این گروه نسبت داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار