آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس با چیدمان جدید دوربین‌های پشتی و بهره‌مندی از دکمه‌‌ی جدید، نمایانگر سنت‌گرایی اپل هستند.

اپل رسما از سری آیفون ۱۶ رونمایی کرد تا قطار شایعه‌ها و افشاگری‌ها در ایستگاه پایانی آرام بگیرد. نسل جدید آیفون در برخی موارد تغییراتی اندک و در بخش‌هایی دیگر تغییرات به‌نسبت چشمگیری تجربه کرده است تا بتواند به رقیبی شایسته برای پرچمداران رجزخوان اندرویدی تبدیل شود.

بارزترین تغییر آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را می‌توان عمودی‌شدن چینش دوربین‌های پشتی دانست تا شاهد تکرار فلسفه‌ طراحی آیفون ۱۰، اما با رویکردی مدرن‌تر باشیم. به‌لطف همین تغییر، مدل‌های عادی و پلاس همچون آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، توانایی ضبط ویدیوی سه‌بعدی دارند.

گوشی‌سازان از زمان عرضه‌ موبایل‌های دکمه‌ای همواره در تلاش بودند با کاهش تعداد دکمه‌ها به سمت دستگاه‌های بدون دکمه بروند. در روزگاری که شیائومی می‌خواهد گوشی بدون دکمه بسازد، اپل با اضافه‌کردن اکشن باتن و کمرا کنترل (Camera Control) به آیفون، رویکردی متضاد را در پیش گرفته است؛ رویکردی که سنت‌گرایی و مدرنیته را به‌ موزات هم پیش می‌برد.

دکمه‌ جدید کمرا کنترل روی فریم گوشی قرار گرفته است و همان طور که شایعه شده بود از الگوهای لمسی مختلفی برای کنترل دوربین پشتیبانی می‌کند. با کلیک روی کمرا کنترل، اپلیکیشن دوربین اجرا می‌شود و با نگه‌داشتن آن می‌توان ویدیو ضبط کرد. از کمرا کنترل می‌توان برای دسترسی سریع به زوم و سایر قابلیت‌ها استفاده کرد.

رنگ‌بندی آیفون ۱۶

Apple

براساس بیانیه‌‌ی رسمی اپل، دکمه‌ کمرا کنترل در همکاری با قابلیت Visual Intelligence که با هوش مصنوعی اپل کار می‌کند، می‌تواند در مورد هر محتوایی که در منظره‌یاب دوربین گوشی مانند رستوران‌ها مشاهده می‌کنید، جست‌وجو کند و اطلاعات بیشتری از آن‌ها ارائه دهد.

طراحی کلی مدل‌های عادی و پلاس آیفون ۱۶ تغییر چشمگیری نکرده است. داینامیک آیلند، گوشه‌های گرد، پنل شیشه‌ای و درگاه USB-C نشان می‌دهند که با همان ظاهر آشنای آیفون مواجهیم.

نمای جانبی پشت و جلو آیفون ۱۶

Apple

در کالبد آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تراشه‌ی A18 قدرت‌نمایی می‌کند؛ تراشه‌ای سه نانومتری که به‌ادعای اپل ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه‌ی آیفون ۱۵ است، ۳۰ درصد انرژی کمتری از آن مصرف می‌کند و به‌لطف واحد پردازش عصبی قوی‌تر با ۱۶ هسته، می‌تواند میزبان قابلیت‌های اپل اینتلیجنس باشد.

اپل می‌گوید پردازنده‌ گرافیکی A18 تا ۴۰ درصد سریع‌تر از A16 Bionic است و ۳۵ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. اگر ادعای اپل صحت داشته باشد باید طبق وعده‌اش شاهد افزایش «چشمگیر» شارژدهی گوشی باشیم. A18 به‌لطف پردازنده‌ی گرافیکی قوی‌تر می‌تواند از پسِ اجرای بازی‌های AAA که تا پیش از این تنها روی مدل‌های پرو آیفون ۱۵ قابل اجرا بودند، بربیاید.

نمای پشت و جلو آیفون ۱۶ رنگ آبی

Apple

اپل در مراسم رونمایی، مانور زیادی روی قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون‌های جدیدش داد. از Genmoji یا همان ساخت استیکرهای سفارشی گرفته تا قابلیت‌های مربوط به خلاصه‌سازی متن‌و ایمیل‌ها. تحلیلگران براین باورند که هوش مصنوعی می‌تواند امسال موتور محرک برای افزایش فروش آیفون باشد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در آیفون ۱۶

Apple

شاهد تغییری در ابعاد نمایشگر مدل عادی و پلاس آیفون ۱۶ نیستیم. هر دو گوشی به‌ترتیب نمایشگر ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی دارند و همچنان ۶۰ هرتزی هستند؛ با این تفاوت که می‌توانند به حداکثر و حداقل روشنایی به‌ترتیب ۲۰۰۰ نیت و یک نیت دست پیدا کنند.

نمایشگر آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس با نسل جدید شیشه‌ی سرامیک شیلد اپل محافظت می‌شود؛ شیشه‌ای که به ادعای اپل ۵۰ درصد مقاوم‌تر از نسل قبل و دو برابر مقاوم‌تر از شیشه‌های محافظ در گوشی‌های رقیب است.

پنل پشتی آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کنند. دوربین اصلی می‌تواند به‌عنوان دوربن تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی نیز استفاده شود.

اپل قیمت آیفون ۱۶ را در کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پلاس را ۸۹۹ دلار اعلام کرده است. قیمت گوشی ها نسبت‌ به نسل قبلی بدون تغییر مانده است.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس در رنگ‌های آبی، سبز مشکی، صورتی و سفید از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) در دسترس قرار می‌گیرند.

سیستم‌عامل iOS 18.1 ماه آینده با هوش مصنوعی اپل منتشر می‌شود

هوش مصنوعی اپل از ماه آینده و با آپدیت iOS 18.1 دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اپل از آغاز فاز بتای سرویس هوش مصنوعی اختصاصی خود با نام Apple Intelligence خبر داد که از ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) و با آپدیت iOS 18.1 دردسترس قرار خواهد گرفت.

قابلیت‌های اولیه‌ Apple Intelligence ابتدا فقط به زبان انگلیسی ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود. اپل می‌گوید به‌مرور زمان، پشتیبانی از زبان‌های بیشتری را به این سرویس اضافه خواهد کرد. در ماه دسامبر (آذر و دی ۱۴۰۳) نیز گویش‌های مختلف زبان انگلیسی در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بریتانیا تحت پوشش قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود زبان‌های جدید در سال ۲۰۲۵ به این فهرست اضافه شوند.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۵، پشتیبانی از زبان‌های چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی را به Apple Intelligence بیاورد.

Apple Intelligence پس‌از راه‌اندازی به‌صورت رایگان برای کاربران آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو در دسترس خواهد بود. همچنین، کاربران مک یا آیپد مجهز به تراشه‌ M1 و مدل‌های جدیدتر این دستگاه‌ها می‌توانند از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل بهره ببرند.

اپل به‌طور رسمی تأیید نکرد کدام بخش‌های Apple Intelligence در زمان عرضه در دسترس قرار خواهند گرفت. به‌هر حال، طبق شایعات انتظار می‌رود که در ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) شاهد قابلیت‌هایی همچون خلاصه‌سازی اعلان‌ها، خلاصه‌سازی ایمیل‌ها و ابزارهای ویرایش تصویر در اپلیکیشن Photos باشیم.

قیمت آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس اعلام شد

اپل در مراسم It's Glowtime به‌طور رسمی قیمت سری آیفون ۱۶ را مشخص کرد.

سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعه، اپل در رویداد اختصاصی خود قیمت سری آیفون ۱۶ را اعلام کرد.

قیمت آیفون ۱۶ و قیمت آیفون ۱۶ پلاس مانند آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس برای مدل‌های پایه به‌ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار است.

قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس نیز تغییر نکرده است و مدل‌های پایه‌ این گوشی‌ها مانند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌ترتیب ۹۹۹ و ۱,۱۹۹ دلار هستند.

طراحی ماژول دوربین‌‌ آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس عمودی شده و درمقایسه‌ با مدل‌های گذشته تغییر کرده است. از دیگر ویژگی‌های مهم گوشی‌های مذکور می‌توان به پردازنده‌ قدرتمندتر و دکمه‌ی Camera Control و هوش مصنوعی اختصاصی اپل اشاره کرد.

قیمت‌گذاری و تخفیف‌های اعمال‌شده برای مدل‌های جدید گوشی آیفون می‌تواند برخی کاربران را به‌سمت خرید گوشی های نام‌برده سوق بدهد.

توان شارژ بی‌سیم آیفون ۱۶ با مگ‌سیف به ۲۵ وات می‌رسد

کاربران آیفون می‌توانند با استفاده از شارژر مگ‌سیف از سرعت شارژ بیشتری برخوردار شوند.

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی اپل، مدل‌های جدید آیفون ۱۶ از شارژر مگ‌سیف ارتقا یافته پشتیبانی می‌کنند. توان شارژ آیفون ۱۶ با مگ‌سیف به ۲۵ وات می‌رسد که در مقایسه‌ با محدودیت ۱۵ واتی بهبود یافته است.

آیفون ۱۶ برای اولین‌بار از شارژ سریع از طریق مگ‌سیف پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از آداپتور ۳۰ واتی یا بیشتر به‌ همراه شارژر جدید مگ‌سیف، انتظار شارژ ۵۰ درصدی در ۳۰ دقیقه را داشته باشند.

کاربران می‌توانند برای شارژ سریع از آداپتور ۲۰ واتی یا سریع‌تر همراه با کابل استاندارد USB-C نیز استفاده کنند. جدیدترین سری گوشی آیفون از شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کند؛ اما به شارژ ۱۵ واتی محدود می‌شود.

کاربران می‌توانند با استفاده از شارژرهای مگ‌سیف از سرعت شارژ بیشتری بهره ببرند. از آن جا که اپل دیگر آداپتور را با خرید گوشی آیفون در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، آداپتور ۳۰ واتی باید جداگانه خریداری شود. با‌ این‌‌حال، اپل کابل USB-C را با خرید گوشی در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

مدل‌های جدید آیفون ۱۶ از جمعه ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) برای پیش‌خرید در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و در روز جمعه ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه خواهند شد. دو شارژر جدید مگ‌سیف در اندازه‌های ۱ متری و ۲ متری وارد بازار می‌شوند.

کمرا کنترل؛ دکمه جدید آیفون ۱۶ برای ارتقای تجربه عکاسی و فیلمبرداری

سری گوشی‌های آیفون ۱۶ با دکمه‌ جدید حساس به لمس کمرا کنترل، دسترسی به دوربین را راحت‌تر می‌کنند.

اپل در مراسم It's Glowtime سری گوشی‌های آیفون ۱۶ را رونمایی کرد. بی‌شک جذاب‌ترین ویژگی‌ سری جدید آیفون، دکمه‌ی حساس به لمس کمرا کنترل است که تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری را ارتقا می‌دهد.

دکمه‌ جدید کمرا کنترل در سمت راست فریم گوشی قرار گرفته است. با یک‌ بار لمس دکمه‌ی مذکور، اپلیکیشن دوربین باز می‌شود و با دو بار لمس می‌توان عکاسی و با لمس و نگه‌داشتن آن می‌توان ویدئو ضبط کرد.

قابلیت دسترسی به تنظیمات مختلف اپلیکیشن دوربین با استفاده از دکمه‌ی جدید کمرا کنترل در آیفون ۱۶
قابلیت زوم در اپلیکیشن دوربین با استفاده از دکمه‌ی جدید کمرا کنترل در آیفون ۱۶

کشیدن انگشت روی دکمه‌ کمرا کنترل امکان بزرگ‌نمایی را فراهم می‌کند و با دو بار لمس آرام آن در اپلیکیشن دوربین، دسترسی به سایر تنظیمات مانند تنظیم عمق میدان فراهم می‌شود.

دکمه‌ کمرا کنترل علاوه‌بر فراهم‌کردن دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین، جست‌و‌جوی بصری ازطریق Apple Intelligence را نیز ممکن می‌کند. اپل اعلام کرده است که جست‌وجوی بصری با گوگل و ChatGPT یکپارچه خواهد شد.

اپل در مدل‌های پیشین آیفون، دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین از‌ طریق صفحه‌ قفل و عکاسی با استفاده از دکمه‌ کاهش صدا را فراهم کرده بود. در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین و عکاسی سلفی ازطریق دکمه‌ Action Button فراهم بود.

اپل قیمت آیفون ۱۶ را ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پلاس را ۸۹۹ دلار برای کانفیگ پایه اعلام کرده است. قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس در کانفیگ پایه به‌ترتیب ۹۹۹ و ۱٬۱۹۹ دلار است.

تاریخ انتشار iOS18 و iPadOS18 رسماً اعلام شد

اپل در کنار رونمایی سری آیفون ۱۶ تاریخ انتشار عمومی iOS 18 و iPadOS 18 را اعلام کرد. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، سیستم‌‌عامل‌های مذکور در ۱۶ سپتامبر (۲۶شهریور) برای عموم کاربران منتشر خواهند شد.

هر دو سیستم‌عامل در رویداد WWDC 2024 معرفی شدند. iPadOS 18 برای اولین‌بار اپلیکیشن ماشین‌حساب را به آیپد می‌آورد و ابزارهای کامل‌تری برای مدیریت فایل‌ها ارائه می‌دهد. از بازطراحی اپلیکیشن Photos در هر دو سیستم‌ عامل نیز نباید غافل شد.

فهرست تبلت‌هایی که به سیستم‌عامل iPadOS 18 آپدیت می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • آیپد پرو ۲۰۲۴
  • آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی نسل سوم به‌بعد
  • آیپد پرو ۱۱ اینچی نسل اول به‌بعد
  • آیپد ایر M2
  • آیپد ایر نسل سوم به‌بعد
  • آیپد نسل ۷ به‌بعد
  • آیپد مینی نسل پنجم به‌بعد
  • تمامی مدل‌های گوشی اپل از آیفون XR به‌بعد واجد‌شرایط دریافت iOS 18 هستند.

سیستم‌عامل جدید آیفون قابلیت‌های بیشتری برای شخصی‌سازی صفحه‌ هوم گوشی ارائه می‌دهد و با کنترل سنتر بازطراحی‌شده و اپلیکیشن Messages کاربردی‌تر به استقبال کاربران می‌رود.

آیفون ۱۶ پرو مکس طولانی‌ترین شارژدهی تاریخ گوشی‌های اپل را دارد

\در مراسم It's Glowtime سری آیفون ۱۶ را به‌طور رسمی معرفی شدند. بهترین مدل این خانواده طولانی‌ترین شارژدهی تاریخ گوشی‌های اپل را دارد.

به‌گفته‌ اپل، باتری آیفون ۱۶ پرو مکس در هنگام پخش ویدئو می‌تواند تا ۳۳ ساعت شارژدهی کند. باتری آیفون ۱۵ پرو مکس هنگام پخش ویدئو ۲۹ ساعت دوام می‌آورد که ۴ ساعت (حدود ۱۴ درصد) از جدیدترین مدل کمتر است.

در مقابل، آیفون ۱۶ پرو هنگام پخش ویدئو ۲۷ ساعت شارژدهی دارد که در‌ مقایسه‌ با شارژدهی ۲۳ ساعته‌ی آیفون ۱۵ پرو حدود ۱۷ درصد بیشتر است. اپل می‌گوید باتری بزرگ‌تر و بهینه‌تر و طراحی داخلی جدید و مدیریت انرژی پیشرفته‌ی iOS 18 دلیل افزایش شارژدهی گوشی‌های جدیدش هستند.

همه گوشی‌های سری آیفون ۱۶ از وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کنند

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی اپل، گوشی آیفون ۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس از جدیدترین استاندارد وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کنند. پیش‌تر شایعه شده بود که تنها مدل‌های پرو از وای‌فای ۷ استفاده می‌کنند؛ اما بیانیه‌ اپل خلاف آن را ثابت کرد.

همه‌ گوشی‌های سری آیفون ۱۶ از استاندارد وای‌فای ۷ یا 802.11be پشتیبانی می‌کنند و از فناوری 2x2 MIMO برای پوشش سریع برخوردارند. جدیدترین گوشی‌های آیفون می‌توانند داده‌ها را با استفاده از وای‌فای ۷ روی پهنای باند ۲٫۴ و ۵ و ۶ گیگاهرتز ارسال و دریافت کنند.

پشتیبانی از وای‌فای ۷ سرعت بهتر و تأخیر کمتر و اتصال مطمئن‌تری برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. وای‌فای ۷ می‌تواند سرعت بیش‌ از ۴۰ گیگابیت‌برثانیه را ارائه دهد که ۴ برابر بیشتر از وای‌فای 6E است.

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند؛ بازگشت دوقلو‌ها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید

افزایش ابعاد نمایشگر، کاهش حاشیه‌ها، بهبود تجربه‌ی عکاسی و فیلمبرداری و رجزخوانی در پردازش‌های هوش مصنوعی، فرمولی است که از نگاه اپل، پرچمداران گوگل و سامسونگ را به حاشیه می‌راند. این فرمول مستقیما در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس تزریق شده است، مهاجمینی که آمده‌اند تا «درخشش» اپل را در بازار موبایل رقم بزنند.

دو گوشی پرچمدار جدید اپل که لحظاتی پیش در مراسم It's Glowtime رونمایی شدند، شباهت‌های زیادی به آیفون‌های پرچمدار چند نسل اخیر دارند؛ اما اپل به پیشرفت پلکانی ادامه می‌دهد و علاقه‌ای به متحول‌کردن آیفون ندارد.

نمای کناری آیفون ۱۶ پرو مکس اپل
Apple

بر اساس بیانیه‌ مطبوعاتی اپل، دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به نمایشگر بزرگ‌تر از آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مجهزند و به‌لطف تراشه‌ پرچمدار جدید، قابلیت‌های متعددی در زمینه‌ هوش مصنوعی ارائه می‌دهند.

آیفون ۱۶ پرو مکس غول‌پیکرترین آیفون تاریخ است

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب به نمایشگر ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز هستند (مدل‌های پرو و پرو مکس در نسل قبل نمایشگر ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی داشتند).

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس باریک‌ترین حاشیه‌ نمایشگر را در بین تمامی محصولات اپل دارند و مدل پرو مکس، غول‌پیکرترین آیفون تاریخ به‌شمار می‌رود.

پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro

بدنه‌ هر دو گوشی بار دیگر به روکش تیتانیومی مزین است، اما این بار رنگ بدنه حس و حال متفاوتی دارد. پرچمدارهای جدید اپل در رنگ‌های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم طبیعی و تیتانیوم صحرایی روانه‌ بازار می‌شوند.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با پردازنده‌ی A18 Pro عرضه می‌شوند که دارای موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای است. به روایت اپل، این تراشه «عملکرد شگفت‌انگیز» برای قابلیت‌های Apple Intelligence ارائه می‌دهد و ۱۵ درصد از پردازنده‌ی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سریع‌تر است.

A18 Pro به‌لطف بهره‌مندی از جی‌پی‌یو ۶ هسته‌ای، تا ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر از پردازنده‌ی A17 Pro در پرچمدارهای نسل قبل ارائه می‌دهد. واحد گرافیکی از رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند تا بازی‌ها واقع‌گرایانه به تصویر کشیده شوند.

 

بر اساس اعلام اپل، تراشه‌ A18 Pro در مقایسه‌ با تراشه‌ A18 در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است و از نسل دوم لیتوگرافی سه نانومتری استفاده می‌کند. واحد CPU این تراشه به دو هسته‌ پرقدرت و چهار هسته‌ کم‌مصرف مجهز است و در عین ارائه‌ ۱۵ درصد قدرت بیشتر، ۲۰ درصد انرژی کمتر از تراشه‌ A17 Pro مصرف می‌کند.

تراشه‌ A18 Pro واحد شتاب‌دهنده‌ جدیدی برای یادگیری ماشین دارد و از نسخه‌ سریع‌تر USB-C پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید آیفون ۱۶ پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی جدیدی با نام تجاری «فیوژن» مجهز است و از دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. این بار هر دو مدل پرو و پرو مکس آیفون به دوربین تله‌فوتو «چهار منشوری» (ساختار مشابه دوربین‌های پریسکوپی) مجهز هستند. آیفون‌های جدید اپل برای اولین‌بار از دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرند.

نمای نزدیک دوربین آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس
Apple

اپل بخش Photographic Styles را بازطراحی کرده است تا کاربر بتواند به‌صورت بلادرنگ، جزئیات رنگ‌ها و سایه‌ها را تغییر دهد و حس‌و‌حال خاصی را وارد تصاویر کند. استایل‌های این بخش را می‌توان به‌شکل عمیق‌تر نیز شخصی‌سازی کرد.

گوشی‌های جدید اپل ویدیوهای 4K را با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کنند و امکان تغییر سرعت پخش ویدیو پس از ضبط وجود خواهد داشت.

گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس در بخش کناری از دکمه‌ جدید Camera Control میزبانی می‌کنند که تجربه‌ عکس‌برداری و فیلم‌برداری را ارتقاء می‌دهد. این دکمه بعدا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری قابلیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد.

رنگ بندی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس
Apple

دکمه‌ کمرا کنترل آیفون مبتنی‌بر بازخورد لامسه‌ای (هپتیک) است و قابلیت‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد. با کلیک روی دکمه، نرم‌افزار دوربین باز می‌شود و با کلیک مجدد، گوشی از منظره‌ موردنظر عکس می‌گیرد. اگر انگشت خود را روی دکمه نگه دارید، فیلم‌برداری آغاز خواهد شد.

کمرا کنترل از ژست‌های لمسی نیز پشتیبانی می‌کند و توانایی تشخیص کلیک و ضربه‌ی سبک‌تر را دارد. با ضربه‌ سبک روی دکمه، پیش‌نمایشی از تصویر باز می‌شود و دسترسی به گزینه‌های مختلف نظیر بزرگ‌نمایی و جابه‌جایی بین دوربین‌ها را ممکن می‌کند. با دو بار ضربه‌، گزینه‌های دیگر نیز بالا می‌آیند.

کمرا کنترل آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قابلیت جذابی به نام Visual Intelligence دارد که مشابه گوگل لنز است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد که گوشی خود را به سمت سوژه‌ها بگیرند و به جزئیاتی درباره‌ی آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

اپل روی تجربه‌ صوتی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نیز مانور داده است. این شرکت می‌گوید گوشی‌های جدیدش چهار میکروفون با کیفیت استودیو دارند و می‌توانند به هنگام ضبط ویدیوهای فراگیر، صدای فراگیر را نیز ثبت کنند.

عمر باتری آیفون‌های جدید بهبود پیدا کرده است و اپل ادعا می‌کند آیفون ۱۶ پرو مکس تا ۳۳ ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. به ادعای اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس دارای «بهترین عمر باتری آیفون در تاریخ» است.

قیمت آیفون ۱۶ پرو و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب از ۹۹۹ دلار و ۱٬۱۹۹ دلار و فضای ذخیره‌سازی آن‌ها از ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود. آیفون‌های جدید از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ بازار خواهند شد.

برچسب ها: آیفون ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار