پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر کیفیت ژوائو بالاتر از آل کثیر و علیپور باشد در آن صورت می‌توانیم بگوییم که خرید خوبی بوده است.

جواد منافی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره جذب لوکاس  ژوائو مهاجم اوگاندایی از سوی سرخپوشان پایتخت اظهار کرد: این اتفاق افتاد که یک مهاجم باکیفیت و خوب جذب شود و نام‌های زیادی را مطرح کردند، اما در نهایت به این بازیکن رسیدند. حالا باید بیاید و در شرایط بازی قرار بگیرد و ببنیم که آیا می‌تواند به پرسپولیس کمک کند یا نه! باشگاه پرسپولیس با این بازیکن قرارداد بسته و قرار است به ایران بیاید و در تمرینات  پرسپولیس حضور پیدا کند. امیدوارم همان بازیکنی باشد که بتواند گره کشای مشکلات پرسپولیس باشد. من فکر می‌کنم و عیسی آل کثیر و علی علیپور ۲ مهاجم باکیفیت هستند و امیدوارم که ژوائو کیفیتش بالاتر از این ۲ فوروارد باشد.  

او افزود: اگر کیفیت ژوائو بالاتر از آل کثیر و علیپور باشد در آن صورت می‌توانیم بگوییم که خرید خوبی بوده است در غیر این صورت اگر کیفیتش پایین‌تر باشد در آن صورت به نظرم جذب این بازیکن از سوی مدیریت اشتباه بوده است. حالا باید بازی‌های لیگ شروع شود و او  بیاید و بازی کند و ببینیم که کیفیت این بازیکن خوب است یا نه!

منافی درباره اینکه اظهارات درویش مبنی بر اینکه دلالان مانع جذب مهاجمان مدنظر پرسپولیس بودند، گفت: من فکر می‌کنم  چندین هفته است که این پروسه ادامه  داشت و هر روز می‌گفتند که این بازیکن را می‌خواهیم بگیریم و زمان را از دست دادند و ۲، ۳ روز مانده تا لیست نفرات را  برای لیگ نخبگان آسیا ارسال کنند. این حرف‌ها در فوتبال بوده و هست و خواهد بود و مسلما دلالان، بازیکن را می‌آورند. هر بازیکن مدیربرنامه یا به قولی دلال دارد و دلالان همان مدیربرنامه‌ها هستند که بازیکنان را جابه جا می‌کنند. حالا با چه دلالی کار کردند و با چه مدیربرنامه‌ای صحبت شده است، ما این چیز‌ها را نمی‌دانیم و از شنیده‌ها می‌شنویم که بعضی‌ها نگذاشتند بازیکنان مدنظر به پرسپولیس بیایند. البته پرسپولیس تیم بزرگی است و پرطرفدارترین و بهترین تیم ایران محسوب می‌شود. بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید باید با کیفیت باشد. خیلی از بازیکنان بی کیفیت آمدند و رفتند و  نتوانستند کمکی به این تیم کنند. امیدوارم ژاوئو همان بازیکنی باشد که بتواند به پرسپولیس کمک کند.  

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه سینا اسد بیگی مدعی شده که گاریدو به  او اعتقاد دارد، اما مدیران باشگاه اصرار به جدایی اش دارند، گفت:  بحث فنی به سرمربی تیم برمی گردد و گاریدو تصمیم می‌گیرد که اسد بیگی بماند یا نه! جذب بازیکن سلیقه‌ای است و یک مربی از یک بازیکن خوشش می‌آید و دیگری از یک بازیکن خوشش نمی‌آید. من فکر می‌کنم که اعضای کادر فنی باید تشخیص بدهند که چه بازیکنی به درد تیم می‌خورد یا نمی‌خورد. حالا اینکه سرمربی می‌خواهد اسد بیگی در تیم باشد، اما مدیریت او را نمی‌خواهد، من فکر می‌کنم این حرف نمی‌تواند زیاد درست باشد. به نظرم مدیریت باشگاه نمی‌تواند در کار سرمربی تیم دخالت کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد یک فاجعه در فوتبال است. مدیریت باشگاه استقلال با کادر فنی اش مشکل دارد و این به این تیم ضربه می‌زند و آبی پوشان پارسال هم قهرمانی را در روز آخر به علت این حواشی و مشکلات از دست دادند. این حواشی نباید در پرسپولیس باشد. اگر گاریدو دوست داشته باشد سینا اسدبیگی در تیم می‌ماند چرا که او بازیکن جوان و آینده داری است. حالا  باید سرمربی تیم تصمیم بگیرد که اسد بیگی را می‌خواهد یا نه!  

منافی درباره نخستین  بازی پرسپولیس برابر تیم الاهلی عربستان در جده بیان کرد: تیم‌های آسیایی و عربی تا دندان مسلح هستند و می‌بینیم چه امکاناتی دارند و چه بازیکنانی را گرفتند. بازی کردن مقابل چنین تیم‌هایی برای ما سخت شده است. با این شرایط و زمین‌ها و برنامه ریزی که ما داریم انجام می‌دهیم همیشه از تیم‌های عربی عقب هستیم و اکنون هم بیشتر عقب افتادیم. دیگر آن حرف‌ها نیست و  تعصب و فوتبال ایرانی دیگر کهنه شده اند و همه تیم‌ها تعصب دارند و اکنون فوتبال پیشرفت کرده است. دیگر نفر و بازیکن حرف اول را می‌زند و شما باید بازیکن داشته باشید. ابزار یک سرمربی، بازیکن آن تیم است. آنها بازیکنان باکیفیت و اروپایی گرفتند و استادیوم‌های خوبی دارند و می‌خواهند جام جهانی برگزار کنند و آنها خیلی از ما جلوتر هستند. دیگر نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم که مثل  ۵ سال پیش بگوییم اتفاق رخ داد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. کار ما در آسیا سخت است و  بازیکنان همه تلاش خود را می‌کنند، اما مطمئنا انتظار چندانی نباید داشته باشیم.  

پیشکسوت  پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس زمین ندارد و شانس آوردیم که  بازی اول سرخپوشان برابر تیم الاهلی در عربستان است، گفت: وقتی تیم ملی مملکت ما بدون زمین است و آبروی فوتبالمان می‌رود. بازی تیم ملی در زمین‌ی کیفیت  فولاد شهر اصفهان برگزار شد و انتظار شق القمر  از امیر قلعه نویی و تیم ملی داریم در حالی که فوتبال بازی کردن در این زمین خیلی سخت است چرا که اکنون بازیکنان ما بین المللی هستند. مهدی طارمی و خیلی از بازیکنان ما دارند در اروپا بازی می‌کنند. وقتی که زمین‌های بی کیفیت داشته باشیم وفتبالمان پیشرفت نخواهد کرد. شاید دیدید که چه امکاناتی برای کی روش فراهم کردند و هر زمینی را می‌خواست برایش می‌گرفتند، اما همان امکانات باید در اختیار امیر قلعه نویی قرار بدهند و بعد از او انتظار داشته باشند که شق القمر کند. من فکر می‌کنم با این شرایط راه به جایی نمی‌بریم و کارمان سخت است و باید سخت افزار‌های خود را بهتر کنیم. زمین‌های باکیفیت داشته باشیم و فقط حرفش را می‌زنیم و در عمل بسیار آماتور هستیم.  

منافی درباره بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی گفت: در هر صورت بازی اول را بردیم و انتقاد زیاد بود و نمی‌شود کتمان کرد و تیم ملی شرایط آرمانی مقابل تیم قرقیزستان را نداشت. مطمئنا در بازی‌های بعدی بهتر می‌شویم و زمین باکیفیت امارات خیلی می‌تواند به ما کمک کند و بازیکنان باکیفیت خوبی داریم. امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید و تیم ملی بتواند به راهش ادامه بدهد.  

او درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند برابر تیم امارات پیروز شود، گفت: در هر صورت بازیکنان خوب و باکیفیتی داریم و مطمئنا برای برد می‌رویم و  فوتبال است و هزاران اتفاق می‌افتد و امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید و تیم ملی مان راحت به جام جهانی صعود کند.  

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه مهدی طارمی و خداداد عزیزی با هم درگیری لفظی پیدا کردند و اختلاف بین نسل ۹۸ و نسل فعلی تیم ملی رخ داده است، گفت: این بحث‌ها نباید ادامه دار شود و باید حرمت‌ها حفظ شود و احترام یکدیگر را نگه داریم. من فکر می‌کنم این حرف‌ها و بحث‌ها حرفه‌ای نیست و باید به هم کمک کنیم. در هر صورت تیم ملی راه سختی را دارد و این بحث‌ها را باید کنار بگذاریم و دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی راحت از گروهش صعود کند. من فکر می‌کنم این بحث‌ها خیلی جالب نیست.  

منافی درباره اینکه پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و امارات گفت: امیدوار هستم و با بازیکنان باکیفیتی که در اختیار داریم به نظرم دور از دسترس نیست که بتوانیم امارات را شکست بدهیم.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار