سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هزار و ۹۱۸ نفر در صنعت استان در پنج‌ ماهه نخست امسال صاحب شغل شدند.

صابر پرنیان سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در اشتغال ثبت شده در سامانه رصد شاهد افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه پارسال هستیم.

وی اضافه کرد: در پنج ماه گذشته در حوزه صنعتی استان ۹۹ فقره پروانه بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی جدید صادر شد که برای بهره‌برداری از این واحد‌های صنعتی بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که با ورود این واحد‌ها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۵هزار و ۴۲۰ نفر در استان فراهم شد که در مقایسه این میزان اشتغال با مدت زمان مشابه پارسال شاهد ۱۰ درصد افزایش هستیم.

پرنیان خاطرنشان کرد: در پنج‌ماه گذشته ۳۷۹ فقره جواز تأسیس برای احداث واحد‌های صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه‌اندازی این واحد‌ها بیش از ۱۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود، همچنین پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۱هزار و ۵۱۹ نفر فراهم شود.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت می‌باشند که برای فعال‌سازی این واحد‌ها در استان بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با بهره‌برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۱ هزار و ۴۰۵ نفر فراهم شده است.

پرنیان تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح‌های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۷۴۸ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار میلیارد ریال صادر شده که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های صنعتی پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۷۷ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.