مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از ساخت ۳۰ سازه اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان و نصب آن در شهر خبر داد.

 پیام جوادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: نخستین نمونه از سازه‌های اتوماتیک اذان‌گو توسط یک شرکت دانش‌بنیان قمی واقع در پارک علم و فناوری قم ساخته و نصب شد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست، ۳۰ دستگاه اذان‌گو به شکل جدید تولید و در نقاط مختلف شهر نصب شد، افزود: ۳۰ دستگاه دیگر به سفارش سازمان سیما و منظر شهری به شرکت دانش‌بنیان قمی با ارائه سیستم‌های جدید، امکانات با کیفیت قیمت مناسب ساخته شده که به زودی در سطح شهر نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم با اشاره به اینکه با احتساب ۳۰ دستگاه قبلی، مجموع تعداد اذان‌گو‌ها در شهر قم به ۶۰ عدد خواهد رسید گفت: این فناوری نوین به منظور بهبود خدمات مذهبی و تسهیل در پخش اذان طراحی شده تا سطح خدمات شهری و استفاده از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات مذهبی به شهروندان ارتقا یابد.

جوادیان عنوان کرد: سازه‌های اذان‌گو در قم به صورت اتوماتیک و با سیستم‌های پیشرفته طراحی شده‌اند که می‌توانند به طور خودکار زمان اذان را تشخیص دهند و به پخش آن بپردازند.

وی اظهار داشت: سازه‌های اذان‌گو در ۹ شهر ایران و شهر‌های مختلف جهان به ویژه در کشور‌های اسلامی به عنوان ابزاری برای اعلام اذان و فراخواندن نماز استفاده می‌شوند و در قم اغلب در میادین و مکان‌هایی از شهر که از مساجد دور بوده، نصب شده‌اند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قم افزود: در کشور‌هایی مانند الجزایر، ترکیه، مالزی، پاکستان و امارات متحده عربی نیز از این سامانه‌های نوین استفاده شده است.

جوادیان خاطرنشان کرد: این سازه‌ها نه تنها به عنوان ابزاری برای اعلام اذان، بلکه به عنوان نمادی از هویت فرهنگی و مذهبی جوامع اسلامی شناخته می‌شوند و به زیبایی‌های شهری افزوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار