دادستان زرند با رضایت بخش خواندن اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، بازدید‌های عوامل انتظامی و ضابطین خاص را در جلوگیری از سرقت پسته موثر دانست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با رضایت بخش خواندن اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته، بازدید‌های عوامل انتظامی و ضابطین خاص را در جلوگیری از سرقت پسته موثر دانست و از صدور مجوز کنترل باغات شهرستان از طریق هلی شات خبر داد.

رضا یعقوبی گفت: از مرداد ماه که اجرای طرح پیشگیری از سرقت پسته در دستور کار دادسرای شهرستان قرار گرفت، اقدامات بسیاری به صورت مرحله به مرحله انجام شده که از مهمترین آنها می‌توان به ساماندهی نگهبانان و حذف اراذل و اوباش با لزوم اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و قرق باغات بمنظور اعمال نظارت بر ورود و خروج افراد، اشاره کرد.

وی ادامه داد: دیگر مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم، کنترل اراضی به صورت محسوس و نامحسوس بود که مطابق آن بازدید‌هایی به صورت مستمر و سرزده با صدور ۱۵۰ کارت شناسایی برای معتمدین محلی به عنوان نماینده دادستان و نیز نیروی انتظامی و سپاه در ساعت مختلف شبانه روز در حال انجام است و گزارش اقدامات روزانه به دادسرای شهرستان اعلام می‌شود.

وی به بهره برداری از فناوری‌های نوین در کنترل اراضی اشاره کرد و افزود: استفاده از هلی شات و در واقع تصویر برداری هوایی از منطقه جهت کنترل محدوده اجرای طرح، برنامه ویژه‌ای است که با صدور مجوز لازم در دست اقدام می‌باشد و بهره مندی از آن با توجه به وسعت مناطق تحت کشت پسته شهرستان، می‌تواند با کاهش هزینه ها، افزایش دید و قدرت تشخیص چهره، تاثیر بالایی در موفقیت طرح و کشف سرقت و شناسایی سارقین داشته باشد.

دادستان زرند با بیان اینکه روز به روز عرصه برای قدرت نمایی اراذل و سارقین برای انجام سرقت تنگ‌تر خواهد شد گفت: به طور قطع سارقینی که در محدوده اجرای طرح دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت پسته در بازداشت به سر می‌برند و با توجه به اصلاح قانون و غیرقابل گذشت شدن جرم سرقت امکان صدور آرای بازدارنده توسط قضات محترم فراهم شده است تا برخورد قاطعی با سارقین حرفه‌ای انجام پذیرد.

برچسب ها: پسته ، باغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار