سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در ۸ سال گذشته به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده است.

محمدجعفر آفرین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک اظهار کرد: اندیمشک طی ۸ سال گذشته حدود ۴۰۰ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز داشته است.

او افزود: از این تعداد حدود ۸۵۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز ساخته شده و پس از دیوارکشی و قطعه‌بندی، به فروش رسیده‌اند.

آقای آفرین اضافه کرد: طبق قانون، دیوارکشی، فنس‌کشی، گودبرداری و خاکبرداری، با رعایت حفظ قانون کاربری و دریافت مجوزهای لازم از جهاد کشاورزی، انجام می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با بیان اینکه در شهرستان اندیمشک روزانه شاهد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی هستیم گفت: در قانون چیزی تحت عنوان باغ‌ویلا نداریم و ادارات آب، برق و گاز هم نمی‌توانند بدون مجوز جهاد کشاورزی، اقدام به واگذاری انشعاب به آنها کنند.

او ادامه داد: بخشداری مرکزی، نظام صنفی کشاورزی و هیچ نهاد حقیقی و حقوقی دیگری حق صدور مجوز و پروانه ساخت برای ساخت باغ‌ویلاها را ندارند.

سرپرست جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در این رابطه ورود کرده و با شدت برخورد خواهد کرد ادامه داد: هیچکدام از باغ‌ویلاها مجوز ندارند و بسیاری از آنها انحراف از طرح کرده‌اند.

این مقام مسئول یادآور شد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار