رژیم صهیونیستی سعی دارد با استفاده از لابی خود در میان قانون‌گذاران آمریکایی، آفریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد تا این کشور از پیگیری شکایت خود از جنایات صهیونیست‌ها در غزه صرف نظر کند.

رژیم صهیونیستی در حال لابی با اعضای کنگره آمریکاست تا با اعمال فشار بر آفریقای جنوبی، این کشور را به پس‌گرفتن شکایت خود از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری وادار کنند.

به گزارش خبرگزاری آکسیوس، آفریقای جنوبی تا ۲۸ اکتبر (۷ آبان) فرصت دارد استدلال‌های حقوقی خود را برای ادامه پرونده نقض احتمالی کنوانسیون نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در غزه، به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها از اعضای کنگره ایالات متحده خواسته‌اند آفریقای جنوبی را تهدید کرده و اعلام کنند که ادامه پیگیری این پرونده، پیامد‌های شدیدی خواهد داشت.

آفریقای جنوبی در اواخر دسامبر سال میلادی گذشته پرونده‌ای در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی تنظیم کرد و در آن رژیم اشغالگر را به نقض تعهدات خود تحت کنوانسیون نسل‌کشی متهم کرد.

در این پرونده، آفریقای جنوبی استدلال کرده است که اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه مصداق نسل‌کشی است، زیرا با هدف نابودی بخش قابل‌توجهی از جمعیت فلسطینی ساکن در غزه انجام شده است.

از آن زمان تاکنون، این دادگاه چندین جلسه استماع برگزار و دستورات موقتی صادر کرده است. دیوان بین‌المللی دادگستری در تازه‌ترین دستور خود، در ماه مه از رژیم صهیونیستی خواست به عملیات نظامی خود در شهر رفح در جنوب غزه پایان دهد.

منابع صهیونیست به خبرگزاری آمریکایی گفتند که وزارت خارجه رژیم اشغالگر در هفته‌های اخیر یک کمپین دیپلماتیک را آغاز کرده است تا به آفریقای جنوبی فشار بیاورد که از پیگیری این پرونده منصرف شود و کنگره ایالات متحده در کانون اصلی این طرح قرار دارد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) یک سند محرمانه به سفارتخانه این رژیم در واشنگتن و تمامی کنسولگری‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا ارسال کرده است. در این پیام محرمانه که به رؤیت آکسیوس رسیده، آمده است: «از شما می‌خواهیم فوراً با قانون‌گذاران (آمریکایی) در سطوح فدرال و ایالتی و همچنین با فرمانداران و سازمان‌های یهودی همکاری کنید تا آفریقای جنوبی را به تغییر سیاست در قبال اسرائیل وادار کرده و تصریح کنید که ادامه دادن به اقداماتی مانند حمایت از حماس و پیشبرد اقدامات ضداسرائیلی در دادگاه‌های بین‌المللی، هزینه سنگینی خواهد داشت.»

صهیونیست‌ها در حالی از کنگره آمریکا خواسته‌اند روابط آمریکا و آفریقای جنوبی را برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی به خطر بیندازد، که به گزارش آکسیوس، ایالات متحده سعی دارد برای جلوگیری از گسترش نفوذ چین و روسیه در آفریقای جنوبی، روابط خود با این کشور را ارتقا دهد.

صهیونیست‌ها علاوه بر درخواست برای صدور بیانیه علیه آفریقای جنوبی، از اعضای کنگره و سازمان‌های یهودی در آمریکا خواسته‌اند تا مستقیماً با دیپلمات‌های آفریقای جنوبی در آمریکا تماس گرفته و به آنها تفهیم کنند که اگر سیاست خود را تغییر ندهند، هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

رسانه آمریکایی همچنین گزارش داد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از نمایندگان خود در ایالات متحده می‌خواهد بکوشند تا قوانینی را در سطوح ایالتی و فدرال علیه آفریقای جنوبی تصویب کنند، قوانینی که بر اساس این سند محرمانه «حتی اگر اجرایی نشوند، مطرح کردن و صحبت درباره آنها مهم خواهد بود.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار