استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از موفقیت استان در اربعین حاصل تلاش و مشارکت بانوان بود، گفت: استان ایلام همواره زنان موفقی در سطح ملی و حتی بین‌المللی در حوزه‌های مختلف داشته که برای ایران و ایلام افتخار آفریده‌اند.

حسن بهرام نیا در آیین برگزاری دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان ایلام اظهار کرد: اوج حماسه بانوان ایلام در دوران دفاع مقدس بود که زنان این استان در زیر بمباران‌های شدید و با وجو حضور مردان در میدان‌های نبرد، نهاد خانواده را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه در اربعین نیز بخشی از موفقیت استان ایلام مرهون تلاش و همکاری بانوان استان در اجرای این رویداد بزرگ بوده است، افزود: در ایران اسلامی مقام و منزلت واقعی زنان متمایز از دیگر کشور‌های جهان بوده و فعالیت اجتماعی زنان در حوزه‌های مختلف همراه با حفظ جایگاه و منزلت واقعی یک زن است.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه زن در غرب به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حد یک کالای جلوه‌گر و فریبنده مصرفی تنزل پیدا کرده است، ادامه داد:، اما جایگاه و شأن والای زن در کشور ما با الگوگیری از معیار‌های ایرانی - اسلامی بسیار متفاوت‌تر از زن غربی است.

وی بیان کرد: زنان بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فناوری، مدیربتی، دانشگاهی، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ادبی و سایر حوزه‌ها رشد کرده‌اند و موفقیت‌های بانوان بعد از انقلاب با دوران پهلوی قابل قیاس نیست.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئولیت‌های زنان علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی، مادر بودن و تحکیم بنیان خانواده است.

برچسب ها: زنان ، مسئولیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.