جمعی از بانوان از وزیر آموزش‌وپرورش خواسته اند با تکمیل ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموز با ظرفیت بالا بالاخص برای بانوان موافقت کند.

نتیجه نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ روز ۲۶ مرداد در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام شد؛ اما داوطلبان اکنون می خواهند با تکمیل ظرفیت این آزمون موافقت شود. عده ای از بانوان نیز با انتشار یک بیانیه از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده اند تکمیل ظرفیت برای این آزمون انجام شود.

متن درخواست بانوان بدین شرح است:

با سلام و احترام خدمت جناب دکتر علیرضا کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش

پیرو آزمون دبیری و هنرآموز که در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۸ بنا به ماده ۲۸ امور استخدامی در کشور عزیزمان ایران برگزار شد، جمعی از جوانان و نخبه‌های علاقه‌مند به شغل شریف معلمی در این آزمون شرکت کردند.

از شما و همچنین جناب دکتر صحرایی محترم بابت برگزاری این آزمون کمال تشکر را داریم.

تعدادی از این جوانان و نخبگان جویای کار با صرف هزینه و زمان و با پشت سر گذاشتن مسائل و مشکلات زندگی در این آزمون به حد نصاب کتبی و علمی دست پیداکرده اند. متاسفانه با پذیرش تعداد کم در هر کد محل و رشته عده‌ای از این جوانان بعد از گذراندن مصاحبه و کانون ارزیابی به حد نصاب شهر خود نرسیده‌اند و از پذیرش در آموزش و پرورش باز مانده‌اند.

ما به نمایندگی از همه دوستانی‌ که با حد نصاب علمی کافی نتوانسته اند با توجه به ظرفیت کم دبیری و هنرآموزی به حدنصاب نهایی برسند و بنا به درخواست و سفارش رهبر عزیزمان (مدظله العالی) مبنی بر به کارگیری جوانان نخبه در آموزش و پرورش و شغل مهم معلمی تقاضا داریم بر اساس قانون آزمون‌های استخدامی تکمیل ظرفیت که با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و با توجه به نامه دیوان عدالت اداری مبنی بر اصلاح به کارگیری مجدد بازنشستگان محترم آموزش و پرورش که خدمات خود را انجام داده‌اند و به کارگیری نیرو‌های جوان، تکمیل ظرفیت بالایی را برگزار کنید که این عزیزان بعد از پیمودن سختی‌های آزمون و گذراندن مصاحبه و ارزیابی به استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش درآیند.

بخشی از داوطلبان کارنامه سبز با نمره بالای نهایی مردود شده‌اند و برخی دیگر در رشته مرتبط به تحصیلشان مردود و در کمال تعجب در رشته‌های دیگر با اختلاف بسیار ناچیزی قبول شده اند.

نیک می‌دانید عدالت یعنی سنجش علمی و مهارتی و همچنین میزان علاقه‌مندی داوطلب با یک ترازوی مشخص و یکسان در فرآیند.

متاسفانه بسیاری از دوستان با ارزیابی سلیقه‌ای مواجه شدند، برخی ارزیابان بالاترین نمره را به داوطلبان خود داده اند و برخی دیگر داوطلبان را تا جایی که می توانستند به چالش کشانده اند که واقعا سلیقه‌ای بوده است و داوطلبان به صورت برابر و یکسان ارزیابی نشده اند.

حتی داوطلبان با گروه‌های مختلف در بحث گروهی سنجش شده اند که عده‌ای واقعا در گروه ضعیف و عده‌ای هم در گروهی بسیار قوی قرار گرفتند که نتیجه آن در امتیاز اختصاصی داوطلبان تاثیر بسزایی داشت؛ لذا شرایط ارزیابی برای همگان یکسان نبود.

حتی سوالات بخش گزینش عمومی نیز از این قاعده مستثنی نبود و از عده‌ای احکام ساده خواسته شده است که همه این‌ها گواه آن است که ارزیابی‌ها سلیقه‌ای و نمرات برای داوطلبان ناعادلانه بوده است.

با توجه به کمبود نیروی انسانی و آزمون‌های استخدامی پیش رو از شما وزیر محترم آموزش و پرورش جناب دکتر کاظمی که مسلماً شما نیز همانند دیگر افراد مسئول جامعه و همچنین رهبر عزیزمان دغدغه‌مند جوانان عزیز کشورمان هستید، خواستاریم هرچه سریعتر به امور این جوانان نخبه علاقه‌مند به شغل شریف معلمی که همگی با مشقت زیاد تلاش کرده اند تا در این عرصه به نتیجه برسند، رسیدگی کنید و با برگزاری تکمیل ظرفیت بالا در رشته‌های دبیری و آموزگاری مورد نیاز جامعه به خصوص بانوان جوان کشور که دغدغه‌مند تعلیم و تربیت فرزندان این خاک و بوم هستند، به آموزش و پرورش جذب شوند و از به کارگیری بازنشستگان عزیز که در طول ۳۰ سال خدمات خود را ارائه داده اند و نیازمند آرامش و استراحت هستند، صرف نظر شود.

با تشکر فراوان

جمعی از جوانان نخبه علاقه‌مند به شغل شریف معلمی که دغدغه‌ تعلیم و تربیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار