مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از راه‌اندازی دو خط ۱۴۸۰ و ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

کاظمینی در  همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی گفت: این همایش با شعار تلاش آگاهانه و مراقبت عالمانه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی د کرج برگزار شد. 
 
او از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در دو سال گذشته خبر داد و گفت:  دو خط ۱۴۸۰ و ۱۵۷۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است و شهروندان در مواقع نیاز به مشاوره با این خطوط تماس بگیرند و در شرایط اورژانسی از خدمات شماره ۱۲۳ بهره‌مند شوند.
 
وی همچنین به افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور، تعداد اورژانس‌های اجتماعی از یک مرکز به ۶ مرکز افزایش یافته و همچنین پنج مرکز مشاوره سلامت روان با عنوان سراج در استان راه‌اندازی شده است که این اقدامات گامی مهم در کاهش اختلالات اجتماعی استان است.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز همچنین با اشاره به تلاش‌های استان در پیشگیری از خودکشی، اعلام کرد: با توجه به آمار‌های انجمن پیشگیری از خودکشی کشور، استان البرز در دو سال گذشته پیشگام در کنترل و کاهش پدیده خودکشی و اقدام به آن بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.