نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد که موضوع توافق پادمانی و ان‌پی‌تی آژانس با ایران و راستی‌آزمایی و نظارت هسته‌ای آژانس در ایران نیز در دستور کار آن قرار دارد و طی روز‌های آتی بررسی خواهد شد.

اولیانوف، امروز (۱۹ شهریور) با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس خبر داد.

طبق اعلامیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دستورکار جلسه امروز شورای حکام شامل موضوعاتی از جمله ایمنی هسته‌ای و تشعشعات هسته‌ای، امنیت هسته‌ای، تقویت فعالیت‌های آژانس در زمینه دانش هسته‌ای، فناوری و کاربرد آن، راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، اجرای توافق پادمانی در جمهوری دموکراتیک کره، اجرای توافق ان‌پی‌تی (منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای) در جمهوری عربی سوریه، توافق پادمانی ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران، ایمنی هسته‌ای، امنیت و پادمان‌ها در اوکراین، انتقال مواد هسته‌ای در چارچوب توافق آکوس (AUKUS) و پادمان‌ها ذیل تمامی جنبه‌های ان‌پی‌تی، اجرای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در غرب آسیا و احیای برابر حاکمیتی تمامی اعضای آژانس است.

طبق این اعلامیه، نشست از امروز ۹ سپتامبر تا جمعه ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) ادامه دارد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز قرار است، امروز پس از جلسه شورای حکام، ساعت ۱۳ به وقت محلی در یک کنفرانس خبری شرکت کند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار