همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری نخستین مناظره، دونالد ترامپ و کامالا هریس در ایالت‌های کلیدی رقابتی نزدیک و حساس دارند.

کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزد‌های انتخاباتی دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا، قرار است به‌زودی در یک مناظره با هم روبه‌رو شوند.

این مناظره که از سوی شبکه خبری اِی‌بی‌سی در مرکز ملی قانون اساسی فیلادلفیا میزبانی می‌شود، می‌تواند تنها زمانی باشد که ترامپ و هریس روی صحنه مناظره می‌روند.

ترامپ در موارد متعدد گفت که در این مناظره شرکت نخواهد کرد و از اِی‌بی‌سی انتقاد کرد، اما در نهایت با این مناظره موافقت کرد و در عین حال مناظره‌های بیشتر را در فاکس‌نیوز و ان‎بی‎سی پیشنهاد کرد.

با وجود این، کامالا هریس تنها با مناظره شبکه اِی‌بی‌سی موافقت کرده است.

مروری بر قوانین مناظره ترامپ و هریس

این مناظره ۹۰ دقیقه‌ای روز سه‌شنبه، ۱۰ سبتامبر (۲۰ شهریور) از سوی دیوید مویر و لینزی دیویس، مجریان شبکه اِی‌بی‌سی مدیریت می‌شود.

مناظره پیش رو بدون تماشاگر برگزار می‌شود و همچنین انتظار می‌رود که شامل ۲ وقفه تبلیغاتی باشد و در این زمان کارکنان کمپین‌های انتخاباتی اجازه نخواهند داشت با نامزد‌ها تعامل داشته باشند.

این امر از جمله قوانین دیگری است که منعکس‌کننده قوانین مناظره ترامپ و جو بایدن در شبکه سی‌ان‌ان است.

در طول مناظره، نامزد‌ها ۲ دقیقه برای پاسخ به پرسش‌ها و برای رد و ابطال، همراه با یک دقیقه اضافی برای پیگیری، شفاف‌سازی و یا پاسخ فرصت خواهند داشت.

علاوه بر این هیچ برنامه یا یادداشت از پیش نوشته شده روی صحنه مناظره مجاز نیست.

شبکه اِی‌بی‌سی گزارش داد که نامزد‌ها ۲ دقیقه فرصت خواهند داشت تا بیانیه پایانی را ارائه دهند و ترامپ پس از برنده شدن در پرتاب سکه بیانیه نهایی را ارائه خواهد کرد؛ هیچ بیانیه آغازینی وجود نخواهد داشت.

میکروفن نامزد‌ها تنها زمانی فعال می‌شود که نوبت صحبت آنها باشد؛ موضوعی که دو طرف هفته‌ها درباره آن با هم اختلاف داشتند.

وضعیت نامزد‌ها در نظرسنجی‌های انتخاباتی

براساس یک نظرسنجی ملی که از سوی نیویورک تایمز و کالج سینا انجام شد، دونالد ترامپ و کامالا هریس عملا در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی برابر هستند.

به‌طور جداگانه، یک نظرسنجی سی‌بی‌اس/یوگاو نشان داد که ترامپ و هریس رقابتی نزدیک در ایالت‌های کلیدی دارند.

ترامپ دشمنان خود را تهدید کرد

ترامپ تهدید کرد که در صورت پیروزی، دشمنان خود را به دلیل «رفتار غیرصادقانه» به زندان خواهد انداخت.

وی با انتشار پیامی در رسانه احتماعی خود تهدید به بازداشت افرادی کرد که در «رفتار‌های ناجوانمردانه» در این انتخابات شرکت دارند، که به گفته او تحت نظارت شدید قرار خواهد گرفت.

ترامپ نوشت: زمانی که من پیروز انتخابات شوم، افرادی که فریب خورده‌اند تا حد امکان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، که شامل مجازات‌های حبس طولانی‌مدت می‌شود تا انحراف از عدالت دوباره تکرار نشود.

هریس به دنبال خنثی کردن آسیب‌پذیری خود در برابر ترامپ

کامالا هریس به دنبال خنثی کردن آسیب‌پذیری آشکاری است که از زمان جایگزینی جو بایدن به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها، چشم‌انداز او را به خطر انداخته است؛ ناامیدی رای‌دهندگان از قیمت‌های بالا.

هریس در مورد اقتصاد صحبت می‌کند به این امید که حمایت رای‌دهندگانی را جلب کند که همچنان فشار اقتصادی آزاردهنده‌ای را احساس می‌کنند.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.