رضا خواجه ای گفت: هم اکنون در ۴۱۹ روستای استان طرح هادی بازنگری شده و در ۲۵۴ روستا نیز نیازمند بازنگری است.

رضا خواجه ای روز دوشنبه در بررسی طرح هادی یک روستا در جمع خبرنگاران، گفت: هم اکنون بازنگری طرح هادی در ۵۸ روستای استان با اعتباری بیش از ۵۶ میلیارد ریال به همت بنیاد مسکن در راستای توسعه و آبادانی روستاها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: بازنگری طرح‌ هادی روستایی با هدف شتاب‌ بخشی به بهسازی سکونت‎گاه‌ها، رفع محرومیت و فراهم‌ کردن زمینه توسعه روستاها انجام می‌شود.

خواجه ای با بیان اینکه، طرح هادی روستاها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری خواهد شد تا نیازهای جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه ریزی لازم براساس نیازهای جدید انجام شود، افزود: بازنگری طرح هادی روستایی نقش به سزایی در توسعه این جوامع دارد و با اجرای آن مهاجرت به شهرها کاهش خواهد یافت.

این مسوول خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی امر ساخت و ساز و اجرای طرح هادی در روستاها تلاش دارد تا با تعامل دهیاران و اعضای شورای اسلامی در جهت توسعه و تقویت روستاها قدم بردارد.

وی یادآور شد: طرح‌های هادی روستایی با هدف صیانت از اراضی ملی و با تعیین محدوده و حریم روستاها، کاهش آسیب‌پذیری ناشی از سوانح طبیعی، گسترش اقدامات مشارکت‌جویی روستاییان و شناسایی ظرفیت روستاها و بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اجرا می‌شود.

خواجه ای اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.