مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همزمان با سراسر استان امروز مانور بازگشایی مدارس در کرمان هم برگزار شد. 

 

رضا رضایی صبح امروز در آیین زنگ مانور بازگشایی مدارس در محل دبیرستان دخترانه شاهد خیابان شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: یکی از کارهای مهم آموزش‌وپرورش، بحث پروژه مهر است که نیروی انسانی و ساماندهی آن و استانداردسازی فضاهای موردنیاز را شامل می‌شود‌.


وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام بیش از ۹۷ درصد دانش‌آموزان در استان کرمان انجام شده است، ادامه داد: ۸۰ درصد ابلاغ همکاران ما هم زده شده است.


رضایی عنوان کرد: زنگ مانور بازگشایی مدارس را در سراسر استان کرمان می‌زنیم تا بدانیم، میزان آمادگی مدیران برای سال تحصیلی چقدر است و  این زنگ پیش‌زمینه‌ای برای سال تحصیلی باشد.


مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه ۶۹ مدرسه جدید در سال تحصیلی جدید داریم، ابراز داشت: ۵ استخر شنا از مجموع هفت استخر در دست‌ساخت هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و هشتاد و ششمین زمین چمن مصنوعی را هم افتتاح کردیم.


رضایی از کلنگ‌زنی مدرسه خیرساز در شهر زنگی‌آباد از توابع شهرستان کرمان در روز گذشته خبر داد و افزود: ۱۱۹ مدرسه جدید را در سه سال گذشته کلنگ‌زنی کردیم.


وی ابراز داشت: ساماندهی معلمان انجام شده و بنابراین است همان‌طور که پارسال کمبود معلم نداشتیم در سال تحصیلی جدید هم کمبودی نداشته است. 


رضایی به مدیران مدارس استان کرمان توصیه کرد: اگر کمبودی هم در زمینه معلمان در مدارس باشد کادر اداری باید کلاس را اداره کنند، زیرا واجب‌ترین و اساسی‌ترین کار ما تشکیل کلاس درس است.
وی ابراز داشت: بیش از ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان ثبت‌نام کردند و در ۶ هزار و ۲۰ کُدمدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.


رضایی اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۵۰۰ معلم در استان کرمان ساماندهی شده‌اند و امیدواریم در روز اول مهرماه کلاسی بدون معلم نداشته باشیم.


وی با بیان اینکه وجود بیشترین تعداد دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را قبول نداریم، ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته حدود سه هزار دانش‌آموز را به کلاس درس بازگرداندیم.


رضایی عنوان کرد: در استان کرمان سعی کردیم، شیفت مدارس را به حداقل ممکن برسانیم زیرا در مدرسه شیفت بازدهی لازم را نداریم.
وی یادآور شد: طی سه سال گذشته ۵۰۲ مدرسه نیمه‌تمام را در استان کرمان تکمیل و افتتاح کردیم و کلنگ ۱۱۹ مدرسه جدید را به زمین زدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار