دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: استفاده نابجا از دارو‌های سقط جنین باعث خونریری‌های شدید، افت فشار خون و عوارض جبران ناپذیر می‌شود.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استفاده نابجا از دارو‌های سقط جنین باعث خونریری‌های شدید، افت فشار خون و عوارض جبران ناپذیری می‌شود 

دکتر آزاده ناظری افزود: تجویز دارو‌های سقط جنین تنها با تشخیص پزشک معالج و فقط در بیمارستان‌ها انجام می‌گیرد و توزیع و فروش هرگونه دارویی که منجر به سقط جنین می‌شود در مطب ها، کلینیک‌های درمانی و داروخانه‌ها تخلف بوده و در صورت فروش و نگهداری این داروها، فرد یا واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

ناظری گفت: بیشتر افرادی که به صورت غیرقانونی از این داروها استفاده می‌کنند با خونریزی‌های شدید به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. همچنین، بیشتر دارو‌هایی که به صورت غیرقانونی به فروش می‌رسند اصالت نداشته و تقلبی می‌باشن و در نتیجه عوارض زیادی دارند.
 
ناظری این را هم گفت که خرید و فروش و مصرف این دارو‌ها در مراکز درمانی توسط این مدیریت به طور کامل رصد می‌شود و در صورت مشاهده طبق قوانین و مقررات برخورد می‌شود. از ابتدای سال تا کنون ۲۰ مورد بازرسی از ۱۱ بیمارستان توزیع کننده انجام شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.