بنوا هوو استاد ریاضی دانشگاه تولوز (TSE) فرانسه به دلیل اظهاراتی پیش از آغاز درس در یکی از کلاس‌های این دانشگاه در انتقاد از رژیم صهیونیستی تعلیق شد.

 استاد دانشگاه تولوز پنجشنبه هفته گذشته (پنجم سپتامبر / ۱۵ شهریور) قبل از آغاز کلاس درس خود در مورد متن منتشر شده در مجله لنسِت (The Lancet) که یک مرجع بین‌المللی در حوزه سلامت محسوب می‌شود صحبت کرد و گفت که بر اساس متن منتشر شده در این مجله، تعداد فلسطینیانی که بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند، تنها از ابتدای سال جاری (۲۰۲۴) تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

به نقل از تارنمای ورلد آنلاین نیوز، هوو در ادامه با اشاره به اینکه طیف سنی فلسطینیان کشته شده از کودکان خردسال تا افراد کهنسال را شامل می‌شود، اظهار کرد: در طول ۳۵ سال زندگی خودم هرگز شاهد چنین قتل عام و نسل‌کشی نبوده‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) سال گذشته آغاز نشده است، تاکید کرد: هیچ چیز، مطلقاً هیچ چیز قتل عام غیرنظامیان که اکنون در نوار غزه در حال وقوع است را توجیه نمی‌کند.

به دنبال انتشار فایل صوتی سخنان هوو در کلاس درس دانشگاه تولوز فرانسه از سوی یکی از دانشجویان، کریستین گولیه رئیس این دانشگاه با اعلام خبر تصمیم خود در خصوص تعلیق وی در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اظهارات این استاد با موضوع تدریس وی ارتباطی نداشت و من به عنوان رئیس دانشگاه این استاد متخلف را تعلیق کردم.

رئیس دانشگاه تولوز در ادامه یادآور شد: پرونده این استاد ریاضی در هفته‌های آینده از نظر انضباطی مورد بررسی عمیق قرار خواهد گرفت.

پیش‌تر (اردیبهشت ماه) یک استاد دانشگاه نیویورک آمریکا پس از ۲۰ سال کار به دلیل حمایت از فلسطین از دانشگاه اخراج شده بود.

این استاد دانشگاه در اظهاراتی گفت: من تقریبا ۲۰ سال است که در دانشگاه نیویورک هستم و پس از انتقاد از نسل کشی یک ملت بومی و اصیل در یک تماس تلفنی از سوی رئیس دپارتمان اخراج شدم.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌گوئیم اشغالگری جنایت است از هائیتی تا فلسطین، تصریح کرد: فلسطین آزاد خواهد شد از رودخانه تا دریا.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
یه کمی هم بی پرده از مشکلات و سختی های زندگی مردم بنویسید بد نیست
Italy
منصور
۱۲:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
اونجا چند تا استاد را از دانشگاه اخراج کردن ؟؟
Turkiye
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
?? خداروشکر ما تو کشور همچین چیزی نداریم و دانشگاه ازاذی بیان کامل داره
آخرین اخبار